ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 95—ΜΙΚΥ ΣΙΤΥ 20802

001

Κυκλοφόρησε το τεύχος 95 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Μίκυ να δείχνει φανερά ενοχλημένος από την ενθουσιώδη συμπεριφορά κάποιων κυνηγών αυτογράφων, αλλά και από τη συμπεριφορά τής Καθημερινής, που για δεύτερη εβδομάδα δεν έχει δημοσιεύσει διαφήμιση για το περιοδικό του—μόλις προχθές δημοσίευσε, κατόπιν εορτής, τη διαφήμιση για το τεύχος τής προηγούμενης εβδομάδας. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσουμε και τα σχόλιά μας.

007

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία ο ηθοποιός & ο ρεπόρτερ, σε σενάριο Fausto Vitaliano και σχέδιο Corrado Mastantuono, από τη σειρά Μίκυ Σϊτυ 20802.

Ο διευθυντής τής εφημερίδας, στην οποία δουλεύει ο Μίκυ, αναθέτει στον Μίκυ να δείξει, πώς δουλεύει ένας δημοσιογράφος, στον ηθοποιό Μπόρις Βαν Σταρ, ο οποίος χρησιμοποιεί την περιβόητη μέθοδο Σπανισλάφσκι. Η μέθοδος αυτή, ακραία εκδοχή της μεθόδου Στανισλάφσκι, συνίσταται στο να μπει ο ηθοποιός στο πετσί τού ρόλου του, ασκώντας το επάγγελμα του ήρωα, που θα υποδυθεί! Ο Μπόρις θα δυσκολευτεί να βγει από το δικό του πετσί, αυτό του διάσημου ηθοποιού, που απολαμβάνει τον θαυμασμό τού κοινού του, αλλά τελικά θα βοηθήσει τον Μίκυ στις έρευνές του και, φυσικά, θα θριαμβεύσει και στο ρόλο του.

Καλό μοντέρνο σχέδιο και μια υπόθεση που ακολουθεί συνειδητά κατά γράμμα τη συνταγή ενός επιτυχημένου σεναρίου, με ήρωες, αντιπάλους, ανατροπές, επέμβαση του από μηχανής θεού και τελική νίκη, με τον Μπόρις να εξηγεί στον Μίκυ πώς θεωρεί ότι η πραγματική ζωή είναι ακριβώς σαν ένα σενάριο. Και αν κάπου μάς ενοχλεί το ότι στην ανατροπή, μετά την φαινομενική επιτυχία, δόθηκε από μηχανής λύση, είπαμε: είναι κι αυτή μέρος τής συνταγής! Ωραία και πρωτότυπη ιστορία, λοιπόν, που νομίζω ότι ένα οκτώ με οκτώμισι της αξίζει.

039

Ακολουθεί η ιστορία ο δρόμος για την Καλιφόρνια, σε σενάριο Giorgio Figus και σχέδιο Roberto Vian.

Βρισκόμαστε στο Λιμνοχώρι, στα μέσα τού δεκάτου ενάτου αιώνα. Η κυβέρνηση θέλει να δημιουργήσει μια συγκοινωνιακή γραμμή με άμαξες από το Λιμνοχώρι στο Χηνοχώρι. Για να πάρει την άδεια, ο Σκρουτζ πρέπει να οργανώσει ένα ταξίδι στο Χηνοχώρι με άμαξα, που θα διαρκέσει το πολύ τριάντα ημέρες. Αγοράζει, λοιπόν, μια (φτηνή) άμαξα και αναθέτει στον Ντόναλντ Κιντ και στον… Φεθρίγκο να κάνουν το ταξίδι, μαζί με δύο επιβάτες. Θα τα καταφέρουν να φτάσουν εγκαίρως;

Ενδιαφέρουσα ιστορία που εστιάζει περισσότερο στις αλλεπάλληλες περιπέτειες, που θα ζήσουν οι ήρωες και λιγότερο στην ατζαμοσύνη τους. Η ιστορία κάπου θυμίζει το σιδερένιο άλογο του Λούκυ Λουκ. Ωραίο, μοντέρνο σχέδιο, όπου την παράσταση την κλέβουν τα διαρκώς εναλλασσόμενα τοπία. Όμως, η εκτύπωση το χαντάκωσε, καθώς ο τυπογράφος τσιγκουνεύτηκε το μαύρο μελάνι, με αποτέλεσμα οι εικόνες να βγουν αχνές. Επτάμισι, που ίσως να βάζαμε παραπάνω, αν οι εικόνες, αντί να μοιάζουν κρυμμένες απ’ την ομίχλη, ξεπετάγονταν απ’ τις σελίδες.

Η ιστορία δημιουργεί κάποια ερωτηματικά, σε σχέση με την παπιογεωγραφία. Σύμφωνα με την ιστορία, το Λιμνοχώρι βρίσκεται στη Γιούτα, και το Χηνοχώρι στην Καλιφόρνια. Αν αυτά είναι οι πρόδρομοι της Λιμνούπολης και της Χηνούπολης, αυτό είναι πρόβλημα, καθώς η Λιμνούπολη και η Χηνούπολη είναι γειτονικές πόλεις. Και τι ρόλο παίζει το Παπιοχώρι, που είναι κοντά στη Χηνούπολη; Αν δεν απατώμαι, έτσι λένε και το χωριό, όπου μεγάλωσε ο Τζούνιορ. Αντιστοιχεί στο σημερινό Duckburg (=Παπιόπολη), που είναι η Λιμνούπολη στα Αγγλικά; Και τότε το Λιμνοχώρι σε τι αντιστοιχεί;; 😕?😕?😕

071

Συνεχίζουμε με την ιστορία η πρώτη εφημερίδα, σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Giampaolo Soldati.

Να ξεκινήσουμε από τον τίτλο. Ξέρουμε ότι οι τίτλοι δεν μεταφράζονται επί λέξει στο Μίκυ Μάους, αλλά, εν προκειμένω, ο ελληνικός τίτλος είναι λάθος. Η ιστορία δεν μιλάει για την πρώτη εφημερίδα, αλλά για τις εφημερίδες γενικώς. Επομένως, ο σωστός τίτλος θα ήταν η εφημερίδα, που καθόλου κατά σύμπτωσιν είναι η επί λέξει μετάφραση του πρωτότυπου ιταλικού τίτλου (il giornale).

Όπως είπαμε, λοιπόν, η ιστορία μάς μιλάει για την ιστορία τής εφημερίδας, από τον καιρό που δεν υπήρχε, και αν δεν έβλεπες την είδηση με τα μάτια σου, δεν θα την μάθαινες, μέχρι τις μέρες μας, όπου οι εφημερίδες έχουν γίνει πλέον ηλεκτρονικές. Η εικονογράφηση γίνεται με αλλεπάλληλες βινιέτες, που περιγράφουν με χιουμοριστικό τρόπο την κάθε φάση τής εξέλιξης της εφημερίδας.

Καλούτσικο σχέδιο, που ουσιαστικά εικονογραφεί με ζωντανό τρόπο ένα εγκυκλοπαιδικό άρθρο, καθώς υπόθεση δεν υπάρχει. Επειδή, όμως, νομίζω ότι κάτι μάθαμε, διαβάζοντας την ιστορία και ταυτόχρονα το διασκεδάσαμε, πιστεύω ότι ένα επτά το αξίζει.

079

Ακολουθεί η ιστορία η μαύρη έρημος και τα κίτρινα βότσαλα, σε σενάριο Rodolfo Cimino και σχέδιο Luciano Milano, από τη σειρά τα μυστικά ημερολόγια του Σκρουτζ Μακ Ντακ.

Ο Ντόναλντ και τα παιδιά διαβάζουν άλλη μια σελίδα από τα μυστικά ημερολόγια τού Σκρουτζ. Αυτή τη φορά διαβάζουν μια ιστορία, όπου ο Σκρουτζ, ακολουθώντας τη διήγηση ενός ναυτικού, πάει στη μαύρη έρημο, προς αναζήτηση ενός ξεροπόταμου στρωμένου με χρυσά χαλίκια.

Αν και η πρώτη σελίδα κάνει μπαμ ότι πρόκειται για ιστορία τού Cimino, η ίδια η ιστορία δεν είναι και τίποτε το καταπληκτικό. Αναλώνεται πολύ στο πλαίσιο της ιστορίας, με τα παπιά να πηγαίνουν να διαβάσουν τα ημερολόγια, και στη συνέχεια αναλώνεται πολύ στο στήσιμο τής ιστορίας, μιλώντας για το πώς κατέληξε ο ναυτικός στη μαύρη έρημο, ώστε να δει τον κίτρινο ξεροπόταμο. Έτσι, ο πυρήνας τής ιστορίας είναι ελάχιστα περισσότερο από ένα γκαγκ, όπου ο Σκρουτζ ουσιαστικά ήλθε, είδε και… απήλθε. Είναι και το σχέδιο μάλλον άτεχνο, αφαιρώντας από την ιστορία τού κλασικού σεναριογράφου, η οποία ήθελε κλασικό σχέδιο, οπότε θα βάλουμε μόνο έξι με εξήμισι.

103

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία η προδοσία τής δεσποινίδας Ευταξίας, σε σενάριο Stefano Ambrosio και σχέδιο Alessandro Gottardo.

Ο Σκρουτζ χάνει τη μια συμφωνία μετά την άλλη, καθώς ο Ρόμπαξ κάνει πάντα καλύτερη υποδοχή στους υποψήφιους συνεργάτες, απ’ ότι ο Σκρουτζ. Όλα δείχνουν ότι η δεσποινίς Ευταξία πάει και λέει στον Ρόμπαξ ποια ήταν η υποδοχή, που έκανε ο Σκρουτζ, οπότε ο Σκρουτζ την απολύει. Είναι, όμως, τα πράγματα όπως δείχνουν;

Σχέδιο μέτριο προς άσχημο, όμως η ιστορία είναι πολύ ενδιαφέρουσα, με σασπένς μέχρι το τέλος. Κάπου μας τα χαλάει το κόλπο τού Ρόμπαξ, όταν αποκαλύπτεται, καθώς ο τρόπος, με τον οποίο έγινε αντιληπτό, δείχνει ότι το θα είχε γίνει αντιληπτό από την πρώτη στιγμή και όχι μέρες μετά. Ακόμα κι έτσι, όμως, η ιστορία ήταν πολύ ωραία. Εξ άλλου, μην ξεχνάμε, ότι μέρος της συνταγής ενός σεναρίου, όπως λέει και η πρώτη ιστορία, είναι η αναστολή τής δυσπιστίας. Επτάμισι, λοιπόν.

037

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε τις ιστορίες:

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε τρεις ιστορίες από το Topolino 2934, που κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου 2012, πλαισιωμένες από δύο παλαιότερες ιστορίες από το 2011, σε ένα τεύχος βάρους 124 γραμμαρίων, 7 γραμμάρια ελαφρότερου από το προηγούμενο τεύχος.

Ένα αρκετά όμορφο τεύχος, με αρκετές καλές ιστορίες, οπότε ένα επτά με επτάμισι το αξίζει.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 95—ΜΙΚΥ ΣΙΤΥ 20802

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 95.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s