Ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται… τὰ κόμικς!

HGynhNaFobhtaiTonAndra

Είδα το Σάββατο την επιχρωματισμένη εκδοχή τής ταινίας τού Γιώργου Τζαβέλλα η γυνή να φοβήται τον άνδρα. Σίγουρα έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, με πάρα πολλή προσοχή στη λεπτομέρεια. Πόσο ακριβής, όμως, είναι αυτός ο επιχρωματισμός σε σχέση με τα πρωτότυπα χρώματα; Ήδη κάποια άρθρα θεωρούν τις επιλογές, που έγιναν κατά τον επιχρωματισμό, ως ευαγγέλιο, πληροφορώντας μας πως οι ταπετσαρίες τού σπιτιού στην ταινία ήταν πράσινες, και ότι το φόρεμα της Μάρως Κοντού, στη σκηνή τού «καπελώματος», ήταν πορτοκαλί!

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του ιδιοκτήτη τής εταιρείας, που έκανε τον επιχρωματισμό, αν το φιλμ είναι σε καλή κατάσταση και αυτό που μας έστειλαν από την Ελλάδα ήταν σε άριστη κατάσταση, τότε μπορούμε εξετάζοντας προσεκτικά τις αποχρώσεις του μαύρου και του άσπρου να καταλήξουμε με ακρίβεια 99% για την απόχρωση που έχει ένα ρούχο ή κάποιος τοίχος.

Πολύ τολμηρός ισχυρισμός. Αν ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα, θα υπήρχε ένα μηχανάκι, που θα έκανε αυτή την αντιστοίχηση αυτόματα, και δεν θα χρειαζόταν να είχε εφευρεθεί η τεχνολογία τής έγχρωμης τηλεόρασης. Όμως, η αντιστοίχιση χρωμάτων σε σκιές τού γκρίζου δεν είναι μονοσήμαντη, οπότε δεν είναι αντιστρέψιμη. Ο μετασχηματισμός γίνεται αναμειγνύοντας την κόκκινη, την πράσινη και τη μπλε συνιστώσα ενός χρώματος, με συγκεκριμένες αναλογίες (π.χ. 21%, 72% και 7%). Για το ανάποδο, διαλέξτε στην τύχη κάποια από τις τρεις συνιστώσες και ρυθμίστε τις άλλες δύο, ώστε με τις δεδομένες αναλογίες να βγει η συγκεκριμένη σκιά τού γκρίζου.

Κι εντάξει τα ντουβάρια και τα ρούχα, που και να μη μπορούν να μαντέψουν τα χρώματά τους με ακρίβεια, σίγουρα θα υπάρχουν φωτογραφίες από τα γυρίσματα και οι αναμνήσεις των πρωταγωνιστών, οπότε τα χρώματά τους μπορούν να βρεθούν. Τι γίνεται, όμως, με τα υπόλοιπα; Εκεί που γνωρίζουμε τα πραγματικά χρώματα, μπορούμε να ελέγξουμε τον χρωματισμό.

taxi1
Νεοϋορκέζικα ταξί στην Αθήνα…

taxi2
…αλλά και πατρινά!

Δεν ξέρω αν τα ταξί στην Πάτρα ήταν κόκκινα το 1965, αλλά στην Αθήνα ήταν γκρίζα. Πάντως τα λεωφορεία τα πέτυχαν!

Σίγουρα μπορεί να κάνω λάθος, θα μου πείτε. Ήμουν αρκετά μικρός και μπορεί να μη θυμάμαι, ή εκτός από γκρίζα ταξί να υπήρχαν ταξί πράσινα, κόκκινα και κίτρινα, σαν τις πεταλούδες, που έβλεπε η Βουγιουκλάκη στην ταινία το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο. Ε, τότε να ελέγξουμε τον χρωματισμό με βάση κάτι που γνωρίζουμε καλύτερα: τα κόμικς. Ναι, η ταινία έχει και από αυτά!

comics1

Η παραπάνω σκηνή εντυπωσιάζει με τον λεπτομερή χρωματισμό των εντύπων στο περίπτερο. Τον Παναθηναϊκό και την ΑΕΚ τούς πέτυχαν μια χαρά. Κάπως άχρωμες φαντάζουν οι αθλητικές εφημερίδες, που δεν θυμάμαι πώς ήταν το 1965, αλλά λίγα χρόνια μετά, τα πρωτοσέλιδά τους ήταν γεμάτα φανταχτερά χρώματα.

comics3 comics2

Αυτό, όμως, που τραβάει περισσότερο την προσοχή μας, είναι πρωτίστως τρία αντίτυπα από τα καλύτερα κόμικς και, κατά δεύτερο λόγο, ένα αντίτυπο από το γέλιο και χαρά. Εκ πρώτης όψεως, ο χρωματισμός δείχνει ιδιαίτερα φροντισμένος. Όμως, σ’ αυτήν την περίπτωση, είμαστε σε θέση να τον ελέγξουμε.

tkk086tkk025tkk089
GX00378

Πρόκειται για τα τεύχη 86, 25 και 89 από τα καλύτερα κόμικς και το τεύχος 378 τού γέλιο και χαρά. Όπως βλέπουμε, όσο επιμελημένος και να είναι ο χρωματισμός στην ταινία, δεν παύει να είναι τελείως λάθος.

Προφανώς, κάποιος τούς είπε για τον Παναθηναϊκό, την ΑΕΚ, τα μπλε λεωφορεία και τα κίτρινα τρόλεϋ (που στην ταινία προέκυψαν ολίγον προς το καναρινί) και, φαντάζομαι, για ένα σωρό άλλα πράγματα. Για άλλα, όμως, χρειάστηκε να αυτοσχεδιάσουν. Είναι, λοιπόν, ο επιχρωματισμός κατά 99% ακριβής; Πιθανότατα όχι. Είναι, όμως, κατά 99% αληθοφανής; Σίγουρα ναι. Το ότι μπήκαν στον κόπο να χρωματίσουν ένα προς ένα τα κόμικς τού περιπτέρου, αντί να τα άφηναν γκρίζα, αφού δεν γνώριζαν τα πραγματικά τους χρώματα, είναι αυτό που κάνει τον χρωματισμό επιτυχημένο.

new
old

Αν έχω κάποιο παράπονο, είναι ότι ούτε αυτή τη φορά είδαμε ολόκληρη την ταινία. Παλιά τη βλέπαμε κομμένη αριστερά και δεξιά. Τώρα την είδαμε κομμένη πάνω και κάτω. Χάθηκε ο κόσμος να την βλέπαμε ολόκληρη, με μαύρες μπάρες αριστερά και δεξιά, ώστε να μη χρειαστεί να κόψουν τίποτε;

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικός Κινηματογράφος, Ελληνικά Κόμικς, Κινηματογράφος. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ἡ δὲ γυνὴ ἵνα φοβῆται… τὰ κόμικς!

  1. Ο/Η vellevelle λέει:

    Πολύ καλή δουλειά στην επεξεργασία της ταινίας -και πολύπλοκη για να ελεγχθούν οι αυθεντικές λεπτομέρειες και να είναι τα πάντα ολόσωστα. Μακάρι να ακολουθήσει και διόρθωση. Βέβαια το πραγματικά ενοχλητικό θέμα είναι που κόβεται η εικόνα πάνω-κάτω. Δεν θα παθαίναμε και τίποτα να βλέπαμε μαύρο πλαίσιο γύρω!

    Άλλο ένα ωραίο και πρωτότυπο άρθρο, πάντως!

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Andreas Soudjis λέει:

    εισαι ιδιοτροπος!!!
    Αστειευομαι φυσικα. Σου βγαζω το καπελο (και) για αυτο το αρθρο και για ολες τις λεπτομεριες που εκατσες και βρηκες και τις εφερες εις γνωσιν μας. Μπραβο φιλε μου 🙂

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s