ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 137—ΗΣΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

001

Κυκλοφόρησε σήμερα το τεύχος 137 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Γκούφυ να να μας προτρέπει κι αυτός να χρησιμοποιήσουμε το hashtag #diavazw_miky_maoys_giati, το οποίο συνεχίζει να μην το έχει χρησιμοποιήσει κανένας. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

Προεπισκόπηση του τεύχους μπορείτε να δείτε εδώ.

008

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία ησυχία στην αίθουσα, σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.

Όταν οι ηθοποιοί, που υποδύονται τον Φαντομία και την Ντόλυ Πάπρικα στον κινηματογράφο, ανακοινώνουν την επόμενη ταινία τους, στα γυρίσματα της οποίας θα χρησιμοποιήσουν το πολυτιμότερο σμαράγδι τού κόσμου, ώστε να προκαλέσουν την εμφάνιση του ίδιου τού Φαντομία, ο Φαντομίας και η Ντόλυ δεν μπορούν παρά να δεχθούν την πρόσκληση/πρόκληση. Φυσικά θα είναι παρών και ο επιθεωρητής Πίνκο, για να τους συλλάβει, οπότε θα επακολουθήσει ένα κυνηγητό ανάμεσα στα γυρίσματα κλασικών ταινιών τού βωβού κινηματογράφου. Τελικά ο επιθεωρητής θα τεθεί εκτός μάχης, αλλά το σμαράγδι ήδη το έχει κλέψει κάποιος άλλος. Ποιος;

Αυτή είναι η υπόθεση της ταιν… ιστορίας, ή τουλάχιστον αυτό κατάλαβα. Η ιστορία μάς παρουσιάζεται σαν μία βουβή ταινία με εμβόλιμες καρτέλες επεξηγηματικού κειμένου και με κούρασε πολύ. Η γνώμη μου για τα κόμικς με ελάχιστο κείμενο, όπου ο αναγνώστης καλείται να καταλάβει την υπόθεση μέσα από βουβές σκηνές δράσης είναι γνωστή. Εδώ, ακόμα χειρότερα, έχουμε επιπλέον και τη μεταφορά μιας πρωτόγονης εγκαταλελειμμένης μορφής ενός μέσου (του κινηματογράφου) σε ένα διαφορετικό μέσο (τα κόμικς). Δεν λέω, πρωτότυπο, αλλά το αποτέλεσμα δεν μου άρεσε, διότι, όπως έγραψα παραπάνω, με κούρασε. Το σχέδιο είναι καλό, μοντέρνο, με τη γνωστή επιφύλαξη για το χρωματισμό σε τόνους που φέρνουν προς τη σέπια. Μπορεί να είναι Φαντομίας, αλλά θα του βάλω μόνον έξι.

031

(Βρόοομ;)

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος τής ιστορίας το μεγάλο ράλλυ, με τίτλο στο παρελθόν, σε σενάριο Bruno Enna και σχέδιο Paolo De Lorenzi.

Ο πρώτος αγώνας διαδραματίζεται στη Λιμνούπολη του 1929, όπου διεξάγεται το πρώτο ράλλυ τής Λιμνούπολης. Τα αυτοκίνητα των οκτώ ομάδων αλλάζουν εμφάνιση και γίνονται παλιά, πλην αυτού του Σκρουτζ, φυσικά, που είναι ήδη παμπάλαιο. Σε κάθε αυτοκίνητο εμφανίζεται ένας χάρτης με ένα Χ σε κάποιο σημείο, που είναι διαφορετικό για κάθε δύο ομάδες. Έτσι, οι οκτώ ομάδες σκορπίζουν σε τέσσερα διαφορετικά σημεία: το χρηματοκιβώτιο του Σκρουτζ, το μουσείο τής Λιμνούπολης, την τράπεζα της Λιμνούπολης και τη βίλλα των ρόδων, όπου, φυσικά, μένουν ο λόρδος Κουάκετ και η Ντόλυ Πάπρικα! Μετά από τέσσερις αντίστοιχες περιπέτειες, σε κάθε σημείο θα βρεθεί από ένα κουτί. Αντί για την πρώτη δεκάρα του Σκρουτζ, τα κουτιά περιέχουν κάτι σαν οθόνη, στην οποία εμφανίζεται το ξωτικό και τους λέει να ακολουθήσουν τη διαδρομή τού ράλλυ τής Λιμνούπολης, όπου στο τέρμα θα βρουν αυτό που ζητούν. Όμως, στο τέρμα βρίσκουν απλώς μια πύλη, που θα τους οδηγήσει στο… επόμενο μέρος τής ιστορίας.

Καλό μοντέρνο σχέδιο και εδώ. Για την ιστορία έχω ανάμικτα αισθήματα. Από τη μια η ιστορία άρχισε πολύ αργά, με πολλές σελίδες να διαδραματίζονται μέσα στα αυτοκίνητα. Είναι και το ξωτικό, που το βρίσκω πολύ ενοχλητικό. Από την άλλη, η ιδέα του να χωριστούν οι διαγωνιζόμενοι σε ομάδες και να έχουν ξεχωριστές περιπέτειες, αντί να τρέχουν στο ίδιο ράλλυ και να προσπαθούν να περάσουν ο ένας τον άλλο, ήταν ενδιαφέρουσα. Έτσι, ενώ δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα με την ιστορία, παρ’ όλα αυτά, αντιφατικά, ανυπομονώ να δω τι θα γίνει παρακάτω. Επτά με επτάμισι γι’ αυτόν τον λόγο, λοιπόν!

069

Συνεχίζουμε με την ιστορία δείπνα μυστηρίου, σε σενάριο Giulio D’Antona και σχέδιο Alessia Martusciello.

Στους φίλους τού Μίκυ αρέσει να οργανώνουν «δείπνα μυστηρίου», όπου κάποιος από τους καλεσμένους, συνεννοημένος με τον οικοδεσπότη, διαπράττει κατά τη διάρκεια του δείπνου μια κλοπή. Στη συνέχεια, οι καλεσμένοι καλούνται να ανακαλύψουν τον δράστη. Το κακό είναι ότι ο Μίκυ πάντα βρίσκει αμέσως τον δράστη, χαλώντας τους τη διασκέδαση. Έτσι, έχουν αποφασίσει να μην τον καλούν. Εκείνος, όμως, όταν μαθαίνει για τα δείπνα, συνεχίζει να πηγαίνει, υποσχόμενος ότι θα είναι φρόνιμος, μόνο που ποτέ δεν τα καταφέρνει. Όταν, τελικά, πειστεί να μην πηγαίνει πλέον, τότε γίνεται μια πραγματική κλοπή!

Καλό, μοντέρνο σχέδιο και ωραία ιδέα—θα ήθελα και εγώ να συμμετάσχω σε ένα τέτοιο «δείπνο μυστηρίου»! Οκτώ.

101

Ακολουθεί η ιστορία ταινίες επιστημονικής φαντασίας, από τη σειρά πάμε σινεμά; σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Donald Soffritti.

Η ιστορία μάς περιγράφει, μέσα από μια ιστορία με τον Μίκυ, τη δομή μιας τυπικής ιστορίας επιστημονικής φαντασίας ή, έστω, μιας τυπικής ιστορίας εξωγήινης εισβολής. Το σχέδιο είναι καλό, μοντέρνο, αλλά αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το σπαρταριστό σενάριο, καθώς γέλαγα ασταμάτητα, διαβάζοντας την ιστορία. Καθώς δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα μπορούσε να ήταν πιο αστεία, το δέκα δεν μπορώ να της στο στερήσω.

113

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία το μονοπάτι τού ασβού, σε σενάριο Massimiliano Valentini και σχέδιο Daniela Vetro.

Ο Τζούνιορ και ο Μπουλ μένουν μακρυά από το σχολείο, οπότε κάθε πρωί πρέπει να ξυπνάνε νωρίς, ώστε να προλάβουν να φτάσουν στο σχολείο εγκαίρως. Έτσι, αποφασίζουν να ψάξουν για κάποιο πιο σύντομο μονοπάτι. Ο καπετάν Σουπιάς θυμάται ότι τον καιρό τού προπάππου του υπήρχε το μονοπάτι τού ασβού, που πέρναγε μέσα από το δάσος. Τα παιδιά θα ψάξουν και θα βρουν το μονοπάτι. μόνο που τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ από την εποχή τού προπάππου.

Σχέδιο τυπικό για ιστορία με τον Τζούνιορ, αλλά όχι και τόσο τυπική υπόθεση, καθώς δεν έχει αυτήν την παιδικότητα, που έχουν αυτές οι ιστορίες, αναλωνόμενη σε επανειλημμένα αστεία, με τον Μπουλ να μην καταλαβαίνει τη διαφορά ανάμεσα στο να βρεις ένα αντικείμενο και ένα μονοπάτι. Σίγουρα, όμως, η ιστορία είχε το ενδιαφέρον της, οπότε ένα επταράκι θα το βάλουμε. Βαθμολογία πολύ χαμηλή για ιστορία με τον Τζούνιορ.

130

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε τις ιστορίες:

  • Η κατάρα τού φαραώ, μια ακόμα ιστορία με τον Φαντομία, σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.
  • Εφεδρικός ομιλητής, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Francesco Guerrini.
  • Il furto del campione (=η κλοπή τού δείγματος), σε σενάριο Augusto Macchetto και σχέδιο Marco Palazzi. Πρόκειται για την τελευταία αδημοσίευτη στην Ελλάδα ιστορία τής σειράς επιθεωρητής Μίκυ Μάους.
  • Ταινίες δράσης (ή κάπως έτσι), σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Alessia Martusciello. Πρόκειται για μία ακόμα ιστορία από τη σειρά «πάμε σινεμά;». (Και όχι «πάμε σινεμά?», κύριε αρχισυντάκτα. Άντε να ανεχτούμε αυτά τα «βρόομ» αντί για «βροουμ», που φαντάζουν περίεργα και σίγουρα γλυτώνουν κάποιον κόπο στο γραφίστα σας, όταν αναπροσαρμόζει τα ηχητικά εφέ στα καρέ. Όμως, μέχρι να αποφανθεί η Ακαδημία Αθηνών περί του αντιθέτου, το ελληνικό ερωτηματικό είναι το «;» και όχι το «?», οπότε εδώ ο γραφίστας σας θα πρέπει να καταβάλει λίγο περισσότερο κόπο. Στο κάτω κάτω, αφού μπόρεσε να αναπροσαρμόσει ολόκληρο “andiamo al cinema” σε «πάμε σινεμά», η αναπροσαρμογή τού ερωτηματικού πρέπει να είναι παιχνιδάκι γι αυτόν.)
  • Εκτός απροόπτου, το τρίτο μέρος τής ιστορίας το μεγάλο ράλλυ, με τίτλο στο μέλλον (ή κάπως έτσι), σε σενάριο Bruno Enna και σχέδιο Giampaolo Soldati.

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε μια επιλογή πέντε σχετικά προσφάτων ιστοριών από το Topolino, οι οποίες κυκλοφόρησαν μεταξύ 2012 και 2015, καθώς και δύο μονοσέλιδες ιστορίες από το 2014.

Η ιστορία με τον Φαντομία μάλλον απογοήτευσε, ενώ το μεγάλο ράλλυ προσπαθεί να κρατάει τις ισορροπίες, προσφέροντας πρωτοτυπία, ώστε να μη γίνει άλλο ένα Raceworld. Πολύ καλή η ιστορία με τον Μίκυ, απίστευτα αστείο το πάμε σινεμά; και μάλλον απογοητευτικός και ο Τζούνιορ. Σίγουρα ήταν ένα τεύχος με μεγάλη ποικιλία ιστοριών, οπότε ως συνολική βαθμολογία θα βάλουμε τον μέσο όρο: επτάμισι.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 137—ΗΣΥΧΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 137.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.