ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 138—Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ

001

Κυκλοφόρησε σήμερα το τεύχος 138 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Κύρο να μας προτρέπει κι αυτός να χρησιμοποιήσουμε το hashtag #diavazw_miky_maoys_giati, το οποίο συνεχίζει να μην το έχει χρησιμοποιήσει κανένας. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

Προεπισκόπηση του τεύχους μπορείτε να δείτε εδώ.

009

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία η κατάρα τού φαραώ, σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.

Στη Λιμνούπολη εκτίθεται ο θησαυρός τού φαραώ Τουταγχ… Τουντακχαμών, που ανεκάλυψαν ο Λόρδος Κάρναρβ… Ντάκναρβον και ο Χάουαρντ Κάρτ… Ντάκτερ. Φυσικά υπάρχει η σχετική κατάρα, μόνο που τα μέλη τής αρχαιολογικής αποστολής, αντί να πεθαίνουν μυστηριωδώς, δέχονται το βράδυ επισκέψεις από μια μούμια και χάνουν τον ύπνο τους. Ο λόρδος Κουάκετ θα λύσει το μυστήριο και θα βγάλει και κάτι, φυσικά.

Καλό μοντέρνο σχέδιο, με τη γνωστή πια επιφύλαξη για το χρωματισμό, που φέρνει προς τη σέπια. Η ιστορία είναι κι αυτή καλή, μόνο που το μυστήριο λύνεται σχετικά γρήγορα, χωρίς πολλά πολλά. Συνολικά θα βάλουμε στη ιστορία γύρω στο οκτώ.

031

Ακολουθεί το τρίτο μέρος τής ιστορίας το μεγάλο ράλλυ, με τίτλο στο μέλλον, σε σενάριο Bruno Enna και σχέδιο Giampaolo Soldati.

Από το πρώτο γκραν πρι της Λιμνούπολης, τα αυτοκίνητα του ράλλυ μεταφέρονται στο τριακοστό δέκατο ένατο. Οι ομάδες χωρίζουν και πάλι, κυνηγώντας υποτίθεται την πρώτη δεκάρα τού Σκρουτζ. Εδώ, όμως, αντί να εστιάσει η ιστορία στις επιμέρους περιπέτειες, η βασική της υπόθεση είναι ότι ο Μάντ δοκτωρ κλέβει το χρονοταξικό χειριστήριο τού Τζιν, με τον Σκρουτζ και τον Κύρο να προσπαθούν να τον βοηθήσουν να το ανακτήσει. Οι υπόλοιπες ομάδες έχουν δευτερεύοντα ρόλο, γεμίζοντας ως επί το πλείστον τις σελίδες, αν και μαθαίνουμε κάποια πράγματα για το μέλλον: ο Ρόμπαξ παρέμεινε μέχρι το τέλος λιγότερο πλούσιος από τον Σκρουτζ, ενώ κάτω από το διατηρητέο(!) σπίτι τού Ντόναλντ υπάρχει ακόμα το κρησφύγετο τού Φάντομ Ντακ, με όλον τον εξοπλισμό άθικτο, οπότε η καριέρα τού Φάντομ Ντακ πρέπει να τελείωσε κάπως απότομα. Στό τέλος τής ιστορίας, αντί να ανοίξει η χρονοχρονική πύλη προς το τέταρτο και τελευταίο μέρος, εμφανίζεται ένας γιγαντιαίος κύριος με πάρα πολλά ρολόγια, ο οποίος είναι οργισμένος με τον Τζιν. Τι να θέλει άραγε;

Σχετικά καλό, μοντέρνο σχέδιο. Η υπόθεση προσπαθεί να μη γίνει φορμουλαϊκή, αντιγράφοντας αυτά που συνέβησαν στο δεύτερο μέρος, αλλά κάπου χάνει. Πολλές απότομες μεταβάσεις από τη μια ομάδα στην άλλη, αλλά με μία βασική υποϊστορία. Οι άλλες υποϊστορίες σχεδόν περιττεύουν, οπότε κάπου χάνουν το νόημά τους και καταντούν σκέτο γέμισμα. Ακόμα κι έτσι, όμως, το αναπάντεχο τέλος μάς δημιουργεί ακόμα μία φορά την επιθυμία να μάθουμε τι θα συμβεί στο επόμενο μέρος. Συνολικά θα βάλουμε γύρω στο επτά με επτάμισι.

069

Συνεχίζουμε με την ιστορία η αρπαγή τού μέτρου, σε σενάριο Augusto Macchetto και σχέδιο Marco Palazzi. Πρόκειται για την τελευταία αδημοσίευτη στην Ελλάδα ιστορία τής σειράς επιθεωρητής Μίκυ Μάους.

Κάποιος (ποιος κάποιος, δηλαδή, ο Μάυρος Πητ είναι) κλέβει το πρότυπο μέτρο από το διεθνές γραφείο μέτρων και σταθμών στο Παρίσι και ζητάει τρία εκατομμύρια (τρία εκατομμύρια τι; δεν διευκρινίζεται) για να το επιστρέψει. Ο Πητ τα έχει σκεφτεί όλα, αλλά, παρ’ όλ’ αυτά, ο επιθεωρητής Μίκυ Μάους θα καταφέρει να τον συλλάβει.

Αρκετά καλό μοντέρνο σχέδιο και εδώ, αν και αυτό το μουστακάκι τού Μίκυ δεν το χωνεύω. Ωραία και η υπόθεση, με ευρηματικό τον τρόπο, με τον οποίο ο Μίκυ κατάφερε να πιάσει τον Μαύρο Πητ. Υπάρχει, όμως, μια χοντρή ανακολουθία. Μετά την κλοπή, οι υπεύθυνοι δεν δείχνουν ιδιαίτερη ανησυχία, μια και το πρότυπο μέτρο είναι ξεπερασμένο και έχει αντικατασταθεί από άλλα, πιο ακριβή. Στις αρχές, όμως, του εικοστού αιώνα, όπου υποθέτω ότι διαδραματίζονται οι ιστορίες τού επιθεωρητή Μίκυ Μάους, το πρότυπο ήταν ακόμα σε ισχύ, πράγμα που επαληθεύεται και από το ότι στην ιστορία ο κόσμος αρχίζει να χάνει την εμπιστοσύνη του προς το μέτρο, όταν μαθαίνει για την κλοπή. Τέλος πάντων, τουλάχιστον ένα επτάμισι θα το βάλουμε, καθώς και καλή ήταν η ιστορία και μας έδωσε το έναυσμα να μάθουμε ένα σωρό πράγματα για το μέτρο. Αν θέλετε να μάθετε και σεις, το αγγλικό άρθρο στη βικιπαίδεια είναι αρκετά διεξοδικό. Υπάρχει και ελληνικό, αλλά είναι πιο επιγραμματικό.

093

Ακολουθεί η ιστορία ταινίες δράσης, σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Alessia Martusciello. Πρόκειται για μία ακόμα ιστορία από τη σειρά «πάμε σινεμά;». (Και όχι «πάμε σινεμά?», κύριε αρχισυντάκτα. Το γράψαμε την περασμένη εβδομάδα, θα το γράψουμε και σήμερα. Άντε να ανεχτούμε αυτά τα «βρόομ» αντί για «βροουμ», που φαντάζουν περίεργα και σίγουρα γλυτώνουν κάποιον κόπο στο γραφίστα σας, όταν αναπροσαρμόζει τα ηχητικά εφέ στα καρέ. Όμως, μέχρι να αποφανθεί η Ακαδημία Αθηνών περί του αντιθέτου, το ελληνικό ερωτηματικό είναι το «;» και όχι το «?», οπότε εδώ ο γραφίστας σας θα πρέπει να καταβάλει λίγο περισσότερο κόπο. Στο κάτω κάτω, αφού μπόρεσε να αναπροσαρμόσει ολόκληρο “andiamo al cinema” σε «πάμε σινεμά», η αναπροσαρμογή τού ερωτηματικού πρέπει να είναι παιχνιδάκι γι αυτόν.)

Τέλος πάντων, η ιστορία ακολουθεί τη γνωστή συνταγή, παρουσιάζοντάς μας τη δομή των ταινιών δράσης, μέσα από μια ιστορία, αυτή τη φορά με τον Γκούφυ στο ρόλο τού ήρωα και τον Μαύρο Πητ στο ρόλο, το μαντέψατε, του κακού.

Μέτριο προς καλό σχέδιο (πολύ αλλόκοτα σχεδιασμένος ο Γκούφυ) και αδιάφορη ιστορία, που ακολουθεί τη συνταγή από υποχρέωση, χωρίς μεράκι και, επομένως, χωρίς να βγάζει σχεδόν καθόλου γέλιο. Επίσης, με το να παρουσιάζει επεξηγηματικά τις ενότητες τής συγκεκριμένης ιστορίας, δεν σημαίνει ότι μας παρουσιάζει τη δομή τών ταινιών αυτής τής κατηγορίας, οπότε αποτυγχάνει και σε αυτό. Πάνω από έξι δεν μπορούμε να βάλουμε.

105

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία εφεδρικός ομιλητής, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Francesco Guerrini.

Ο Σκρουτζ είναι κατάκοιτος με σαράντα πυρετό (μπρρρ… μακρυά από μας!) οπότε δεν μπορεί να πάει να δώσει μια σειρά διαλέξεων, για την οποία έχει προπληρωθεί. Για να μην επιστρέψει τα χρήματα, αλλά και για να μη πληρώσει και το σχετικό πρόστιμο, αναθέτει στον Ντόναλντ να πάει μασκαρεμένος στη θέση του, χρησιμοποιώντας τις σημειώσεις τού Σκρουτζ και ένα πομπό, κρυμμένο στις ψεύτικες φαβορίτες του, μέσω του οποίου ο Σκρουτζ θα απαντά στις ερωτήσεις τού κοινού. Ο Ντόναλντ θα πάει και… θα τα καταφέρει.

Η ιστορία δείχνει πολύ ερασιτεχνική, αρχίζοντας από το σχέδιο. Η υπόθεση έχει μια ωραία ιδέα ως πυρήνα, αλλά το σενάριο δεν κάνει τίποτε με αυτήν. Θα μπορούσε το μικρόφωνο να χάλαγε από την πρώτη μέρα, με τον Ντόναλντ να δίνει εξωφρενικές απαντήσεις. Ακόμα και την τελευταία μέρα, που χάλασε στην ιστορία, θα μπορούσαμε, πιο φορμουλαϊκά ίσως, να είχαμε ένα καταστροφικό τέλος, πάνω που θα λέγαμε ότι όλα πήγαν καλά. Όμως, ο Ντόναλντ έτυχε να κατέχει το αντικείμενο τού τελευταίου σεμιναρίου, οπότε η ιστορία κλείνει αδύναμα, με ένα αδύναμο γκαγκ. Πέντε για την προσπάθεια.

130

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε τις ιστορίες:

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε μια επιλογή πέντε ιστοριών από το Topolino, οι οποίες κυκλοφόρησαν μεταξύ 2004 και 2015.

Οι πρώτες τρεις ιστορίες ήταν καλές, ενώ οι άλλες δύο μάλλον απογοήτευσαν. Ειδικά από την τελευταία, που δημοσιεύτηκε το μακρινό 2004, περίμενα περισσότερα, καθώς φανταζόμουνα ότι κάποιος λόγος θα υπήρχε, που επέλεξαν να δημοσιεύσουν αυτήν, αντί για κάποια πιο πρόσφατη. Συνολικά θα βάλουμε στο τεύχος το μέσο όρο, δηλαδή γύρω στο 7.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 138—Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΟΥ ΦΑΡΑΩ

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του Μίκυ Μάους 138.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s