SUPER ΜΙΚΥ 18 — Ο ΔΡΑΚΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΙΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΟΥ

001

Κυκλοφόρησε σήμερα το νέο τεύχος τού μηνιαίου Super Μίκυ, με τον Ντόναλντ να μας επιδεικνύει τις ανύπαρκτες ικανότητές του στην ξυλουργική.

Μετά από σχετική παρότρυνση και καθώς το περιοδικό στην ανανεωμένη του μορφή παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον, αφού το διαβάσαμε γρήηηγορα… γρήηηγορα, όπως έλεγε κάποτε ο Σεφερλής, είπαμε να σχολιάσουμε και τις δικές του ιστορίες. Πάμε να τις δούμε πιο αναλυτικά, λοιπόν.

Προεπισκόπηση του τεύχους μπορείτε να δείτε εδώ.

005

Ο δράκος που κατάπιε την ουρά του. Μια μεγάλη ιστορία 36 σελίδων με τον Μίκυ, σε σενάριο Dave Rawson και σχέδιο Joaquín Cañizares Sanchez.

Ο Μίκυ επισκέπτεται τον καπετάν Συναγρίδα και τον γορίλα του, τον Σπουκς. Ξαφνικά, θα προβάλει μέσα από ένα ντουλάπι ένας παπαγάλος, που θα πει κάτι για ένα θησαυρό πειρατών και στη συνέχεια θ’ αρχίσει να κουτουλάει το κεφάλι του σ’ έναν καθρέφτη με κάτι περίεργα ορνιθοσκαλματα, που βρέθηκε στην αποθήκη, λες και προσπαθούσε να μπει μέσα. Οι τέσσερίς τους θα ξεκινήσουν με το πλοίο τού Συναγρίδα προς αναζήτησιν του θησαυρού, αλλά δεν φαντάζονται πού θα καταλήξουν. Και τι είναι αυτό, που τρόμαξε (spooked) τόσο τον ατρόμητο Σπουκς (Spooks), όταν έκλεινε την πόρτα τού σπιτιού τού Συναγρίδα, φεύγοντας τελευταίος;

Για το σχέδιο στις δανέζικες ιστορίες δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Είναι σε κλασική γραμμή, σύμφωνα με τα model sheets. Είτε σας αρέσει, όπως εμένα, είτε δεν σας αρέσει, αν προτιμάτε τις αυθαιρεσίες των Ιταλών. Για το παντελονάκι τού Μίκυ, θα το πω και εδώ μια μόνο φορά. Κάπου καταλαβαίνω ότι πρόκειται για φόρο τιμής στις παλιές ιστορίες τού Gottfredson, το πνεύμα των οποίων προσπαθούν να αναπαραγάγουν οι νεότερες αυτές ιστορίες, αλλά προτιμώ τον πιο ώριμο Μίκυ, με το μακρύ παντελόνι και το πουκάμισο. Δεν με ενοχλεί το παντελονάκι, αλλά και δεν το προτιμώ. Εξ άλλου, παρά το παντελονάκι, ο Μίκυ σ’ αυτές τις ιστορίες είναι ο πιο ώριμος Μίκυ και όχι αυτός με την νεανική, σχεδόν παιδική σπιρτάδα τού Μίκυ των παλιών εκείνων ιστοριών, όπου η παιδική αμφίεση ίσως και να ταίριαζε.

Όσον αφορά στην υπόθεση της ιστορίας, αυτή χτίζει πάνω σε διάφορα κλισέ (μη μου πείτε ότι δεν καταλάβατε πώς βρέθηκε ο παπαγάλος στο ντουλάπι ή ότι θα εκπλαγείτε, αν σας πω ότι το πλοίο τού Συναγρίδα συνάντησε πυκνή ομίχλη, πριν φτάσει στον προορισμό του), αλλά καταφέρνει να χτίσει μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια. Το τέλος δε, αν και χρησιμοποιεί άλλο ένα κλισέ αυτού του τύπου ιστοριών, καταφέρνει να είναι αναπάντεχο. Οκτώ, λοιπόν.

(Ας μου εξηγήσει κάποιος, μονάχα, γιατί το πλοίο, που συνάντησαν μέσα στην ομίχλη, έκανε επί τρεις σελίδες συνέχεια «ΜΠΟΥΠΑ-ΝΤΑ»!)

045

Το κάστρο τού καστορα, σε σενάριο Gorm Transgaard και σχέδιο José Massaroli.

Ο Σκρουτζ στέλνει τον Ντόναλντ και τα παιδιά να σουλουπώσουν ένα κάστρο, που θέλει να πουλήσει, προτού δει ο αγοραστής ότι το κάστρο έχει τα χάλια του. Όμως, στο κάστρο κατοικεί ένας πανέξυπνος κάστορας, ο οποίος δεν έχει καμία διάθεση ν’ αφήσει τον Ντόναλντ να κάνει οποιαδήποτε επισκευή. Έτσι, ο Ντόναλντ θα φτάσει στα άκρα, προσπαθώντας να διώξει τον κάστορα. Η κατάληξη είναι η αναμενόμενη, όπως αναμενόμενο ήταν και το τέλος, για το οποίο είχαμε προϊδεαστεί από την αρχή τής ιστορίας, αν και δεν ήταν καθόλου αναμενόμενο το για ποιον ήταν ευτυχής η κατάληξη. Επτάμισι άνετα.

059

Λιμνούπολη… έχουμε πρόβλημα, σε σενάριο Paul Halas και σχέδιο José Maria Millet Lopez.

Ένα ατύχημα σε ένα διαστημικό σταθμό θα θέσει σε κίνδυνο τη ζωή των αστροναυτών. Το ίδιο ατύχημα επηρέασε και τις επικοινωνίες των αστροναυτών, που μπορούν να επικοινωνήσουν μόνο με τα ανίψια τού Ντόναλντ. Τα παιδιά και οι συμμαθητές τους θα κάνουν το παν για να επικοινωνήσουν με τους υπευθύνους τού διαστημικού κέντρου, αλλά εκείνοι δεν τους παίρνουν στα σοβαρά. Έτσι, θα αναγκαστούν να βρουν εκείνα μια λύση. Χρειάζεται, όμως, καλή γνώση Φυσικής, και τα ανιψάκια είναι σκράπες!

Ενδιαφέρουσα ιστορία, όπου ταυτίζεσαι με τα παιδιά και μοιράζεσαι την αγωνία τους, που δεν μπορούν να πείσουν τους μεγάλους. Η ιστορία σίγουρα είναι επηρασμένη από το αδέσποτο τραίνο τού Μπαρκς, αλλά ταυτόχρονα πετά την ιστορία τού Μπαρκς από το παράθυρο, καθώς εκεί τα παιδιά δεν ήταν σκράπες, αλλά άριστοι γνώστες τής Φυσικής. Επτά με επτάμισι.

073

Ο μάγος Γκουφίνι, σε σενάριο Per Hedman και σχέδιο Xavier Vives Mateu.

Ο Γκούφυ φέρνει στο σπίτι του ένα χρηματοκιβώτιο, το οποίο χρησιμοποιούσε στα νούμερά του ο πρόγονός του, ο μάγος Γκουφίνι, που έκανε αποδράσεις. Φυσικά ο Γκούφυ θα κλειδωθεί μέσα, φυσικά ο Μίκυ θα πάει το χρηματοκιβώτιο σε έναν ειδικό, για να το ανοίξει, φυσικά κάποιοι κλέφτες θα επιλέξουν εκείνη την ώρα, για να κλέψουν και να μεταφέρουν ένα χρηματοκιβώτιο με χρήματα, και φυσικά θα γίνει το αναμενόμενο αλαλούμ, όπου μετά βίας θα μπορέσει κανείς να κρατήσει λογαριασμό ποιο χρηματοκιβώτιο είναι ποιο. Τελικά σε ποιο απ’ τα δύο χρηματοκιβώτια είναι κλειδωμένος ο Γκούφυ; Τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά…

Ωραία υπόθεση με άφθονη δράση, ενώ το κάπως αναμενόμενο τέλος, με δεδομένη την προέλευση του χρηματοκιβωτίου τού Γκούφυ, είναι δοσμένο με ωραίο τρόπο, που δεν αποκαλύπτει το μυστικό τού χρηματοκιβωτίου. Επτάμισι.

085

Η έξυπνη αλεπού, σε σενάριο Kari Korhonen και σχέδιο Ignasi Calvet Estéban, απ’ όπου μαθαίνουμε ότι και οι Δανοί βγάζουν ιστορίες με τον Τζούνιορ.

Ο Τζούνιορ πιάνει φιλία με μια αλεπού, την οποία ταΐζει με τα νόστιμα σάντουιτς της γιαγιάς Ντακ. Όταν, όμως, εξαφανίζονται δυο κότες από το κοτέτσι τής γιαγιάς, τα πράγματα περιπλέκονται. Να τις πήρε η αλεπού τού Τζούνιορ;

Πώς θα ήταν σχεδιασμένος ο Τζούνιορ, αν δεν τον είχαν επινοήσει οι Ιταλοί, όπου οι προδιαγραφές τους μόνο που δεν λένε ότι οι χαρακτήρες πρέπει να είναι σχεδιασμένοι άσχημα; (Ο καλύτερος χαρακτηρισμός, που έχουμε δώσει στο σχέδιο αυτών των ιστοριών είναι ότι είναι καλό για ιστορία με τον Τζούνιορ!) Ιστορίες σαν αυτή μάς δίνουν την απάντηση.

Καλό, λοιπόν, το σχέδιο, όμως, η υπόθεση δεν είναι υπόθεση ιστορίας με τον Τζούνιορ. Η παρέα τού Τζούνιορ είναι απούσα, ενώ ο Μπουλ, αντί να είναι φίλος τού Τζούνιορ, άσχετα με το ότι υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ τους, εδώ είναι ένας νταής, που βασανίζει τον Τζούνιορ. Δεν λέω, όμορφη ιστορία, αλλά η υπόθεσή της θα ταίριαζε ίσως περισσότερο σε ιστορία με το Λυκόπουλο. Έτσι, μετά λύπης μου θα κόψω κάτι από το επτά, που θα έβαζα και θα βάλω μόνον έξι.

095

Φόρος τιμής στην δεσποινίδα Ευταξία, σε σενάριο Gorm Transgaard και σχέδιο José Maria Manrique.

Όταν η δεσποινίς Ευταξία ζητά αύξηση μετά από δέκα χρόνια, και ο Σκρουτζ αρνείται, εκείνη παραιτείται. Ο Σκρουτζ προσλαμβάνει μια νέα (για να είναι φτηνή) γραμματέα, η οποία όμως ούτε τα κατατόπια ξέρει ούτε είναι διατεθειμένη να κάνει οτιδήποτε πέρα από τις συμβατικές της υποχρεώσεις. Έτσι ο Σκρουτζ θα καταλάβει πόσο πολύτιμος συνεργάτης ήταν η δεσποινίς Ευταξία, και θα επανορθώσει με το παραπάνω.

Όμορφη ιστορία πάνω στο θέμα τού ότι δεν εκτιμάς κάτι παρά μόνον όταν το χάσεις. Πολύ όμορφο και το τέλος, με το μυστικό τής επιτυχίας. Επτά.

105

Η έπαρση των Σνομπ, σε σενάριο Paul Halas και σχέδιο Angel Rodriguez.

Το ζεύγος Βαν Σνομπ περηφανεύεται στον Μίκυ και στη Μίννι για τα αποκτήματα και τα βραβεία τους. Έτσι, ο Μίκυ και η παρέα του αποφασίζουν να πάρουν μέρος με ένα άρμα στην επετειακή παρέλαση, για να κερδίσουν κι αυτοί ένα βραβείο και να έχουν να το δείχνουν στους Βαν Σνομπ. Οι Βαν Σνομπ θα τους σαμποτάρουν. Το σαμποτάζ θα είναι επιτυχές, αλλά τελικά ο Μίκυ και η παρέα του κάτι θα κερδίσουν.

Δεν καταλαβαίνω τι νόημα είχε η ιστορία αυτή. Ο Μίκυ δεν έχει κανένα λόγο να θέλει να αποδείξει ο,τιδήποτε σ’ αυτή τη σνομπαρία, μια και οι πράξεις του μιλούν από μόνες τους, ενώ τους Βαν Σνομπ δεν τους ξέρει κανείς. Έπειτα, τι κι αν κέρδισε ένα βραβείο; Οι Βαν Σνομπ έχουν ένα ερμάρι γεμάτο βραβεία, οπότε ένα βραβείο ίσον κανένα. Πάνω από πέντε δεν θα βάλω.

113

Ο γιος τού Κλοντάικ. Μια ιστορία σελίδων σε δύο μέρη, σε σενάριο Lars Jensen και σχέδιο Miguel Fernandez Martinez.

Ο Ντάγκλας, ο χρυσοθήρας ξάδελφος του Σκρουτζ, μετακομίζει στο μαύρο δάσος τής Λιμνούπολης, όπου ισχυρίζεται ότι βρήκε χρυσάφι. Ο Σκρουτζ έχει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του μαύρου δάσους, οπότε στήνει εκεί ένα ολόκληρο χωριό για τους χρυσοθήρες, όπου τους πουλάει πανάκριβα προϊόντα και υπηρεσίες. Όμως, τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά, όσο ήταν στο χρυσό σεληνιασμό. Και, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στην υπόθεση μπαίνουν και οι Λύκοι, με ένα πλωτό σαλούν, που στήνουν στη λίμνη τού μαύρου δάσους.

Όμορφη ιστορία, που, όσο και να μη φαίνεται από την παραπάνω περιγραφή, δείχνει ότι το κίνητρο του Σκρουτζ δεν είναι πάντα τα λεφτά. Πολύ όμορφη ιστορία, που σαφώς αποτελεί φόρο τιμής στην επιστροφή στο Κλοντάικ, της οποίας αναπαράγει αυτούσια καρέ, με τον Ντάγκλας στη θέση τού Σκρουτζ και δεν θα πιστέψετε ποιον στη θέση τής Γκόλντυ! Τουλάχιστον οκτώ.

130

Το επόμενο τεύχος κυκλοφορεί την Τρίτη 21 Μαρτίου.

smb_logo

Ένα πολύ όμορφο τεύχος, με μόνο την ιστορία με τον Τζούνιορ και την έπαρση των Σνομπ να απογοητεύουν, η πρώτη αναπάντεχα, ενώ η δεύτερη όχι και τόσο. Οι επιμέρους βαθμολογίες, διαιρούμενες με τον αριθμό των ιστοριών βγάζουν επτά ως μέσο όρο, αλλά δεδομένου ότι δεν έχουν όλες οι ιστορίες το ίδιο βάρος, θα βάλουμε συνολικά στο τεύχος λίγο παραπάνω, ας πούμε επτάμισι.

Τις παρουσιάσεις τού Super Μίκυ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Super Μίκυ, Super Μίκυ and tagged , . Bookmark the permalink.

12 Responses to SUPER ΜΙΚΥ 18 — Ο ΔΡΑΚΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΠΙΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΤΟΥ

  1. Με κάθε επιφύλαξη η πρώτη ιστορία του επόμενου τεύχους θα είναι αυτή: https://coa.inducks.org/story.php?c=D+99097

    Επίσης Κρίτωνα τι θα λεγες να γράφεις κριτική και τουλάχιστον για την πρώτη ιστορία του Super Μίκυ, μην πω όλο και φανώ υπερβολικός; Πιστεύω πλέον έχουν αρκετό ενδιαφέρον και σίγουρα θα μου άρεσε να διαβάσω και την γνώμη στου, τώρα πια που το περιοδικό έγινε και μηνιαίο.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Kriton λέει:

      Πριν ακολουθήσω την παραπομπή σου, είπα να προσπαθήσω και εγώ να μαντέψω, ποια θα μπορούσε να είναι η πρώτη ιστορία, και κατέληξα στην ίδια! Βέβαια, μόνο μία μεγάλη δανέζικη ιστορία υπάρχει με τη λέξη «Hollywood» στον τίτλο της, οπότε δεν υπάρχει και άλλη επιλογή.

      Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη ιστορία τού περασμένου τεύχους μού άρεσε πολύ, όπως μου άρεσε και η δεύτερη. Τώρα για παρουσίαση, θα δούμε. Για όλο το τεύχος, δύσκολα. Και πολλές είναι οι ιστορίες, και μου παίρνει κάτι μέρες να διαβάσω το περιοδικό με την ησυχία μου και γύρω στο επτά θα βάλω στις περισσότερες από τις συμπληρωματικές ιστορίες, οπότε δεν έχει νόημα να το γράφω και να το ξαναγράφω, αλλά και θα στενοχωρήσω όλους αυτούς που θεωρούνε αυτές τις ιστορίες «σαβούρα», «κατάλληλες μόνο για το Super Μίκυ» και δεν συμμαζεύεται.

      Μου αρέσει!

  2. Ναι όντως δεν έχει πολλές εναλλακτικές οπότε είναι εύκολο να βρεθεί!

    Όπως νομίζεις Κρίτωνα, αν και θα ήθελα να ακούσω την γνώμη σου για δανέζικη ιστορία Τζούνιορ και σύγκριση με τις Ιταλικές! Πιστεύω πάντως ότι δεν θα είχε καμία σημασία το ποιους θα στενοχωρήσεις ή θα χαροποιήσεις, αρκεί εσένα να σου αρέσει…

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Kriton λέει:

      Τώρα χρησιμοποίησες το βαρύ πυροβολικό των επιχειρημάτων, αναφέροντας τον Τζούνιορ. Είναι δυνατόν να τον αφήσω, δεδομένης τής αδυναμίας που του έχω;

      Κράτησα σημειώσεις για τις ιστορίες, που διάβασα ήδη, οπότε αύριο ή μεθαύριο, που θα έχω διαβάσει και τις υπόλοιπες, θα κάνω πλήρη σχολιασμό.

      Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Έτσι, ψυχολογικός πόλεμος! Αδημονούμε!

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η chrismanitou λέει:

    Θα με κάνετε να πάρω το τρίτο Σ.Μ. στη σειρά! Λοιπόν και εγω περιμένω κριτική Κρίτωνα με ανυπομονησία όπως κάθε φορά άλλωστε!!!! Δεν είναι μόνο το ότι συμφωνώ σχεδόν αποκλειστικά με όλες τις κριτικές αλλά και το πνεύμα της κριτικής μου αρέσει πολυ!

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η Kriton λέει:

    Μετά από τη σχετική παρότρυνση, είπαμε ν’ αρχίσουμε να κάνουμε αναλυτική παρουσίαση και του Super Μίκυ. Για όποιον ενδιαφέρεται, λοιπόν, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση τού Super Μίκυ 18.

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η apetoussis82 λέει:

    Ευχαριστούμε Κρίτωνα για την επιπλέον παρουσίαση!

    Να πούμε και λίγα λόγια για την ιστορία με τον Τζούνιορ:

    (1) Έχουν ήδη δημοσιευθεί στην Ελλάδα μερικές δανέζικες ιστορίες του Τζούνιορ, στο περιοδικό Χαρούμενες Ιστορίες.

    (2) Οι περισσότερες από τις δανέζικες ιστορίες με τον Τζούνιορ έχουν γραφτεί και σχεδιαστεί από τους δημιουργούς της πιο πάνω ιστορίας.

    (3) Σχετικά με τον κακό χαρακτήρα του Μπουλ, να υπενθυμίσουμε ότι, στην ιστορία με την πρώτη εμφάνιση του Μπουλ (I TL 2250-2 ) -η οποία ήταν και η πρώτη «επίσημη», όχι μονοσέλιδη, ιταλική ιστορία με τον Τζούνιορ- οι δυο τους είναι αρκετά ανταγωνιστικοί. Οι δύο Δανοί δημιουργοί (Κορχόνεν & Καλβέτ Εστεμπάν) έχουν βασίσει από την αρχή τις ιστορίες τους στις πρώτες ιταλικές ιστορίες και έκτοτε ακολουθούν αυτή την τακτική. Για παράδειγμα, στην ιταλική ιστορία με την πρώτη εμφάνιση του Μπουλ, η δασκάλα του σχολείου είναι η γυναίκα του Δημάρχου (Signora Plow), ενώ δύο ιστορίες αργότερα αφίχθη στο Παπιοχώρι η Δεσποινίς Καλλιγραφία που παρέμεινε ως μόνιμη δασκάλα της τάξης του Τζούνιορ. Οι Δανοί όμως, εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τη Signora Plow ως δασκάλα, ενώ η Δεσποινίς Καλλιγραφία είναι ανύπαρκτη στο δανέζικο σύμπαν των χαρακτήρων. Κάτι παρόμοιο έχει συμβεί και με τον χαρακτήρα του Μπουλ και τον ανταγωνισμό του με τον Τζούνιορ. Χαρακτηριστική σχετική ιστορία είναι και η πρώτη δανέζικη που γράφτηκε (D 99260, αγγλικός τίτλος: «Boys Behaving Badly»).

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Kriton λέει:

      Μόλις διάβασα αυτή την πρώτη ιστορία. Ναι, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός εκεί, αλλά ο Μπουλ δεν είναι ο νταής, που είναι στην έξυπνη αλεπού. Ο Τζούνιορ και ο Μπουλ δείχνουν ισοδύναμοι αντίπαλοι, ενώ σε ένα σημείο, όπου ο Μπουλ πάει να κάνει τον έξυπνο, ο Τζούνιορ με τον Σπιν τον βάζουν κάτω και τον σπάνε στο ξύλο.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η apetoussis82 λέει:

        Κάτι τέτοια χαλάνε λίγο την ευχάριστη ατμόσφαιρα που επικρατεί στις ιστορίες του Τζούνιορ. Δεν διάβασα πολλές δανέζικες ιστορίες του Τζούνιορ, αλλά πιστεύω ότι δεν θα είναι τόσο καλές όσο οι μεγάλες ιταλικές.

        Και αφού έγινε η αρχή, το Σούπερ Μίκυ θα μπορούσε να κερδίσει επιπλέον κοινό (με σκοπό πάντα να αυξήσει τις πωλήσεις του φυσικά!) εάν παρουσίαζε μία ή δύο δανέζικες ιστορίες με τον Τζούνιορ σε κάθε τεύχος. Αν γινόταν κάτι τέτοιο, μερικά εξώφυλλα με τον Τζούνιορ θα μπορούσαν επίσης να βοηθήσουν την κατάσταση. Πιστεύω ότι θα υπήρχαν άτομα που θα το αγόραζαν μόνο για αυτούς τους λόγους.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s