ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 143—Η ΜΑΣΚΑ ΤΟΥ ΦΟΥ ΜΑΝ ΑΨΙΟΥ

Κυκλοφόρησε σήμερα το τεύχος 143 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Φαντομία και τη Ντόλυ Πάπρικα να προσπαθούν να φύγουν με την περί ης ο λόγος μάσκα, χωρίς να τους πάρει είδηση ο δράκος. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

Προεπισκόπηση (που λέει ο λόγος) του τεύχους μπορείτε να δείτε εδώ.

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία η μάσκα τού Φου Μαν Αψιού, σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.

Ο Φαντομίας, η Ντόλυ Πάπρικα και ο Κοπέρνικος βρίσκονται στο Πεκίνο, για να κλέψουν τη χρυσή μάσκα τού Τσένγκις Σαχ (φαντάζομαι ότι θα πρόκειται για τον Πέρση ξάδελφο του Τσένγκις Χαν), η οποία υποτίθεται ότι δίνει, σε όποιον τη φοράει, τη δύναμη να υποτάσσει τους άλλους στη θέλησή του. Τη μάσκα αυτή την εποφθαλμιά και ο σατανικός δόκτωρ Φου Μαν Αψιού, ο οποίος έστειλε την Τσεν Γιου, τη χρυσή λαίδη και παλιά αγάπη τού λόρδου Κουάκετ. Δεν χρειάζεται να μαντέψετε ποιος θα πάρει τη μάσκα. Ο Φου Μαν Αψιού θέλει να εκδικηθεί, αλλά η Τσεν Γιου, που γνώριζε την ταυτότητα του Φαντομία, από το πολύ ξύλο έπαθε αμνησία. Θα συνέλθει, άραγε, ώστε να την ξαναδούμε σε μελλοντική ιστορία; Η Τσεν Γιου με τη Ντόλυ είναι όπως η Κατρίνα Κασκαντέρ με τη Νταίζυ.

Το σχέδιο, όπως πάντα είναι υπέροχο, αλλά η ιστορία πάσχει κάπως, όσον αφορά στην υπόθεση. Δεν λέω, έχουμε άφθονη δράση, με την Τσεν Γιου και τη Ντόλυ να προσφέρουν θέαμα στο αντρικό κοινό, παλεύοντας ντυμένες με catsuits, και με τον Φου Μαν Αψιού να χρησιμοποιεί σατανικά κόλπα αντάξια τού Φου Μαντσού, αλλά ο Φου Μαν Αψιού, αντί να είναι κάτι σαν τον σχεδόν συνονόματό του, όπως είχαμε τον Ηρακλή Πουαρό και τον Σέρλοκ Χολμς σε προηγούμενες ιστορίες, είναι τελικά μια γελοία καρικατούρα, βασισμένη στο λογοπαίγνιο, που χρησιμοποιήθηκε για την παραποίηση του ονόματός του. Έπειτα είναι και η υπερβολική χρήση αναχρονισμών (ελικόπτερα και δη τσέπης, μικροπομποί (αλλά όχι μικροδέκτες), καθώς και αυτά τα φετιχιστικά catsuits, κανένα από τα οποία δεν υπήρχαν τη δεκαετία τού 1920), που σε κάνουν να μη μπορείς να βυθιστείς στην πλοκή τής ιστορίας. Έτσι, θα βάλουμε στην ιστορία μόνον οκτώ, που είναι πολύ χαμηλή βαθμολογία για ιστορία με τον Φαντομία.

Ακολουθεί η ιστορία το βασίλειο των συννέφων, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Ettore Gula.

Ο Μίκυ συνοδεύει στις Άνδεις τον… συννεφολόγο καθηγητή Χαλάζη. Σκοπός τους έιναι να βρουν το βασίλειο των συννέφων, μια περιοχή όπου υποτίθεται ότι η μοίρα των ανθρώπων είναι γραμμένη στα σύννεφά της. Όταν, όμως, φτάνουν στις Άνδεις, κανείς δεν έχει ακουστά γι’ αυτό το βασίλειο, ενώ κάποιος τους παρακολουθεί.

Μέτριο προς καλό σχέδιο, αλλά μελανωμένο με πάρα πολύ χοντρές γραμμές, που το κάνουν άσχημο. Η υπόθεση, αν και προσπαθεί να χτίσει κάτι μαγικό, τελικά αποτυγχάνει, λόγω των λογικών κενών της. Πώς ο κακός ακολούθησε τον Μίκυ και τον καθηγητή, που επέβαιναν σε ελικόπτερο, ιδίως όταν το ελικόπτερο χάθηκε στην ομίχλη; Και γιατί έπρεπε να πάνε στις Άνδεις, όταν θα μπορούσε να είχε κάνει τη δουλειά του στο Μίκυ Σίτυ, ώστε να μη χρειάζεται να ξεσηκωθεί; Το περισσότερο, που μπορούμε να βάλουμε, είναι έξι.

Συνεχίζουμε με την ιστορία ισόπαλη ανταλλαγή, σε σενάριο Gaja Arrighini και σχέδιο Silvia Ziche.

Βλέποντας ο Σκρουτζ τι ιδέα έχει η γιαγιά Ντακ για τον Πασχάλη, και γιαγιά τι ιδέα έχει ο Σκρουτζ για τον Παντάξιο, αποφασίζουν  να ανταλλάξουν βοηθούς, να δουν αν θα μπορέσουν να τους στρώσουν. Χάνει όποιος ζητήσει πρώτος να επιστρέψει τον βοηθό του.

Πρόκειται για μια τυπική συμπληρωματική ιστορία, δευτέρας διαλογής, με το κύριο πράγμα, που την κάνει να ξεχωρίζει, να είναι ότι το σχέδιο είναι τής Ziche. Όχι πως εμένα μ’ αρέσει το σχέδιό της, που ευτυχώς δεν είναι στα χειρότερά του. Ως προς την υπόθεση, το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, όπως φαίνεται από τον τίτλο, είναι προδικασμένο, αν και ο Πασχάλης θα έπρεπε να είχε επιστραφεί στη γιαγιά από το πρώτο καρέ, ενώ το ότι ο Παντάξιος δεν έκανε για τη γιαγιά παρουσιάστηκε με τραβηγμένο τρόπο, με τον Παντάξιο να υποτίθεται ότι έχει ψύχωση με την οικονομία και την καθαριότητα, να είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως και να μη μπορεί να φάει τα ωραία φαγητά τής γιαγιάς. Άλλη μια ιστορία, όπου δεν μπορούμε να βάλουμε πάνω από έξι, κι αυτό διότι την ανεβάζει το σχέδιο τής Ziche. (Που, όπως είπα, δεν μ’ αρέσει!)

Ακολουθεί η ιστορία μελοδραματικές ταινίες, από τη σειρά πάμε σινεμά; (αυτή τη φορά με σωστό ερωτηματικό—να πήραν, άραγε, το μήνυμα, ή απλώς δεν χρειαζόταν επέμβαση στην εικόνα, για να αλλάξει το ερωτηματικό;) σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Luigi Piras.

Σειρά για παρουσίαση, πάντα μέσα από μια ιστορία με τον Μίκυ, έχουν οι μελοδραματικές ιστορίες. Φτωχός ερωτεύεται πλούσια, με μαμά που δεν τον θέλει κλπ. κλπ.

Ωραίο, μοντέρνο σχέδιο, που πέφτει πολύ για ένα κατά τα άλλα αδιάφορο επεισόδιο αυτής τής σειράς, μια και δεν βγάζει σχεδόν καθόλου γέλιο, σε αντίθεση με τα περισσότερα επεισόδια, που προηγήθηκαν. Διαβάστε την ιστορία κυρίως για το σχέδιό της, το οποίο την ανεβάζει αρκετά, οπότε θα βάλουμε παραπάνω από το έξι των δύο προηγουμένων ιστοριών. Ας πούμε εξήμισι.

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία το μυστικό τού πειρατή, σε σενάριο Sisto Nigro και σχέδιο Paolo De Lorenzi. Πρόκειται για την τελευταία ιστορία τής σειράς οι θησαυροί τού απέραντου γαλάζιου, με την οποία ολοκληρώνεται η δημοσίευση της σειράς στην Ελλάδα.

Οι στίχοι ενός παλιού τραγουδιού θα οδηγήσουν τον Σκρουτζ, τον κάπταιν Ζέπο και τον Παντάξιο στα ίχνη τού θησαυρού ενός αποτυχημένου τραγουδιστή, που άλλαξε επάγγελμα και έγινε πειρατής! Θα τον βρουν το θησαυρό, και τι θα είναι αυτός τελικά;

Αρκετά καλό σχέδιο, όσον αφορά στα παπιά, τα οποία, όμως, κινούνται σε υπέροχα σχεδιασμένα υπόβαθρα. Όμορφη και η ιστορία, με κάποιες πολύ θεαματικές φάσεις και όμορφο τέλος. Επτά με επτάμισι.

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε την ιστορία ο αριστοκράτης κάτω από την μάσκα (του Φαντομία ή του… Φου Μαν Αψιού;) σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε μια επιλογή πέντε ιστοριών από το Topolino, οι οποίες κυκλοφόρησαν μεταξύ 2004 και 2015, συμπληρωμένες με μια μονοσέλιδη ιστορία από το 2005.

Συνολικά είχαμε ένα μάλλον μέτριο τέλος, με τρεις ιστορίες που ξεχωρίζουν περισσότερο για το σχέδιό τους, παρά για την υπόθεσή τους, καθώς ακόμα και η ιστορία τού Φαντομία δεν είναι από τις καλύτερες της σειράς, ενώ από πλευράς υποθέσεως μόνο η πρώτη και η τελευταία ιστορία ήταν αξιόλογες. Συνολικά θα του βάλουμε γύρω στο επτά.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 143—Η ΜΑΣΚΑ ΤΟΥ ΦΟΥ ΜΑΝ ΑΨΙΟΥ

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 143.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s