ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΟ ΣΚΑΡΠΑ ΤΟΜΟΣ 7—ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ

Η έκδοση των απάντων τού Ρομάνο Σκάρπα συνεχίζεται με τον έβδομο τόμο τής σειράς.

Πάμε να δούμε τα περιεχόμενά του!

Προεπισκόπηση του τόμου μπορείτε να δείτε εδώ.

Ο τόμος περιέχει τις υπόλοιπες ιστορίες τού τέταρτου τόμου τής ιταλικής σειράς:

Οι πηγές των Μογγόλων, η ιστορία με την οποία ξεκίνησε το Μίκυ Μάους το 1966. Κάποιοι από εμάς διάβασαν το πρώτο μέρος όταν κυκλοφόρησε, αλλά έπρεπε να περιμένουν 999 εβδομάδες, για να διαβάσουν το δεύτερο μέρος, στην επανεκτύπωση τής ιστορίας στο πανηγυρικό τεύχος 1000!

Το μαγικό δαχτυλίδι.

Το παπί των δασών. Αγαπημένη ιστορία, με τον παλιότερο τίτλο ο Ντόναλντ Ρομπέν των δασών, τόσο δική μου όσο και των τελευταίων κυβερνήσεων, που έχουν πάρει ιδέες από εκεί, για να βρουν διάφορα τεχνάσματα, ώστε να φορολογήσουν μέχρι και τον αέρα που αναπνέουμε.

Αυτήν την εβδομάδα είχαμε μάλλον μόνο μία απώλεια, το δισέλιδο άρθρο για τον χαρακτήρα τής Τζενυ, με το οποίο έκλεινε ο τέταρτος τόμος τής ιταλικής σειράς.

———

Με αυτόν τον τόμο ολοκληρώνεται η πρώτη δόση των τόμων τής σειράς. Η συνέχεια, ελπίζουμε, το επόμενο καλοκαίρι με, επίσης ελπίζουμε, περισσότερους από τους επτά τόμους, που είχαμε φέτος.

Τις παρουσιάσεις των τόμων των απάντων τού Ρομάνο Σκάρπα θα τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons

Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Τα άπαντα του Ρομάνο Σκάρπα. Bookmark the permalink.

8 Responses to ΤΑ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΟ ΣΚΑΡΠΑ ΤΟΜΟΣ 7—ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ

  1. Ο/Η Captain Couper λέει:

    Ξαναβλέπουμε λοιπόν την ιστορία «Οι πηγές των Μογγόλων» εν έτει 2017. Σε ένα άλλο παράλληλο σύμπαν θα βλέπαμε μάλλον την ιστορία αυτή την Παρασκεύη 12 Ιανουαρίου 2024 οπότε και θα κυκλοφορύσε το Μίκυ Μάους 3000.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Kriton λέει:

      Τολμώ να πω ότι δεν με χαλάει, που δεν ζούμε σ’ εκείνο το σύμπαν.

      Σ’ εκείνο το σύμπαν, το Μίκυ Μάους θα το εξέδιδε ακόμα η Νέα Ακτίνα, όπου θα είχαμε διαβάσει εκεί αμέτρητες ανατυπώσεις επί ανατυπώσεων από ανούσιες ιστορίες δευτέρας και τρίτης διαλογής, πολλές από τις καλές ιστορίες, που διαβάσαμε στο νέο Μίκυ Μάους, θα είχαν παραμείνει αδημοσίευτες, τα άπαντα τού Μπαρκς θα θέλανε ακόμα χρόνια, για να ολοκληρωθούν, και τα «άπαντα του Σκάρπα» θα ήταν ένα από τα πιο σύντομα αστεία τού κόσμου!

      Σ’ αυτό το υποθετικό τεύχος 3000 συμφωνώ και εγώ, ότι θα ξαναματαδιαβάζαμε τις πηγές των Μογγόλων, όπως έγινε και στα τεύχη 1000 και 2000, και όχι κάποια αδημοσίευτη ιστορία από την εποχή των πηγών, όπως, ας πούμε τη διάσταση δέλτα, που θα παρέμενε ακόμα αδημοσίευτη.

      Παρά τα όποια παράπονα μπορεί να έχουμε για τις εκδόσεις τής Καθημερινής, και το μεγάλο περιθώριο που ασφαλώς υπάρχει για βελτιώσεις, πιστεύω ότι τα κόμικς τής Ντίσνεϋ βρίσκονται σε καλύτερα χέρια.

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Ο/Η chrismanitou λέει:

        Σαφώς και έτσι είναι! Υπάρχουν φυσικά περιθώρια βελτίωσης αλλά μέχρι στιγμής όλα πολύ καλά. Θα ήθελα λίγο περισσότερο μεράκι σε κάποιες λεπτομέρειες αλλά γενικά είμαστε μια χαρά

        Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Archontis Pantsios λέει:

    Υπέροχη ιστορία, από τις αγαπημένες μου του Σκάρπα. Για την ιστορία αυτή είχα κάνει λεπτομερή ανάρτηση στην σελίδα μου στο facebook πριν ένα περίπου χρόνο, την οποία και παραθέτω σε τρεις συνέχειες:

    ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ: ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ, ΜΕΡΟΣ A’
    Ότι ποιοτικότερο έχει δημιουργηθεί στον χώρο των Ιταλικών κόμικς του Ντίσνευ έγινε στο συμπυκνωμένο χρονικό διάστημα 1956-1965 και ανάμεσα στα 3 ιερά «τέρατα» της Ιταλικής κομιξικής σχολής Ντίσνευ (Romano Scarpa, Luciano Bottaro, Giovan Battista Carpi), o Romano Scarpa κατακτά το πρώτο βάθρο. Σ’ εκείνη την σύντομη χρονική περίοδο, ο Scarpa δημιουργούσε το ένα αριστούργημα μετά το άλλο: εντελώς ενδεικτικά αναφέρω τις ιστορίες «Το Περιδέραιο των Τσιρικάουα», «Το Τελευταίο Μπαλαμπού», «Ο Κολοσσός του Νείλου», «Το Διπλό Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος», «Το Φυλαχτό του Αμούνδσεν», «Το Ίδρυμα Σκρουτζ Μακ Ντακ», «Το Νύχι της Κάλι», «Η Διάσταση Δέλτα», «Ο Άνθρωπος από την Ούλα-Ούλα», «Ο Θρύλος του Παπιό-Ρομπέν των Δασών», «Ο Ιπτάμενος Σκωτσέζος», «Οι Φακές της Βαβυλωνίας», «Ο Αυτοκράτορας της Καλιδόρνιας», «Το Υπέροχο Βασίλειο της Shan-Grilla», «Η Αιώνια Φλόγα της Καλχόα», «Ο Γίγαντας της Διαφήμισης», «Η Πεταλούδα του Κολόμβου», «Ο Ντόναλντ Πράκτορας του FBI», «Ο Γκούφυ-Ταρζάν», «Ο Άνθρωπος από το Αλτακράζ», και φυσικά «Στις Πηγές των Μογγόλων»! Όπως έγραψε κάποιος ειδήμων στα κόμικς Ντίσνευ, «η κάθε μια από αυτές τις ιστορίες, αξίζει το βάρος της σε χρυσό»!

    Κάναμε λοιπόν έναν πλήρη κύκλο κι επιστρέψαμε στην ιστορία «Στις Πηγές των Μογγόλων», η οποία δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Ιταλικό Topolino 222-223, τον Νοέμβρη του 1959, σε σύνολο 69 σελίδων.

    ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ: Ο Μίκυ και ο φίλος του Ατομίνο Μπιπ-Μπιπ (περισσότερα γι’ αυτόν αργότερα), ανακαλύπτουν στις σάπιες ρίζες ενός αποξηραμένου κορμού δέντρου που βρίσκεται στην αυλή του Μίκυ ένα δερμάτινο φλασκί που περιέχει 11 σπόρους του δενδρυλλίου Ζαμπούκου (ή Σαμπούκο) που σύμφωνα με τον Ατομίνο έχει ηλικία 8.732 χρόνων! Για να μάθουν περισσότερα φέρνουν το φλασκί στον παλαιοπώλη Νατ Αραχνίδη (Nat Ragnatele) που ενθουσιάζεται με αυτή την ανακάλυψη γιατί πριν μερικά χρόνια ένας Ινδιάνος του έδωσε κάποιες δερμάτινες περγαμηνές που περιέγραφαν την μετανάστευση Ασιατικών πληθυσμών προς την Αμερικανική Ήπειρο και το πώς είχαν κρύψει τους θησαυρούς τους μέσα σε ένα σπήλαιο στις Πηγές των Μογγόλων, κάπου στην Αλάσκα. Πάνω στο δερμάτινο φλασκί υπάρχει ένας χάρτης που δείχνει την τοποθεσία του σπηλαίου, ενώ φαίνεται ότι οι 11 σπόροι Ζαμπούκου χρησιμεύουν σαν «κλειδί» για να ανοίξουν τον μηχανισμό που κλείνει το σπήλαιο. Εν τω μεταξύ, ένας παράξενος τύπος ντυμένος με προβιές που εμφανίζεται κι εξαφανίζεται απότομα και τους παρακολουθεί, κλέβει το φλασκί . Ευτυχώς ο Ατομίνο καταφέρνει με την μεσονική μνήμη του (θα αναφερθώ στα «μεσόνια» αργότερα) να αναπαραστήσει τον χάρτη πάνω σε μια χαρτοπετσέτα και οι 3 τους ξεκινούν για την Αλάσκα πετώντας ένα μονοπλάνο που ανήκε στους αδελφούς Wright (!) με τον παράξενο τύπο με τις προβιές να τους ακολουθεί από κοντά.

    Στην διάρκεια της πτήσης το μονοπλάνο τους δέχεται επίθεση από κάτι ψαροπούλια επειδή θύμωσαν γιατί οι ταξιδιώτες τους προσπέρασαν χωρίς να τους χαιρετήσουν! Αυτοί αντικαθιστούν τις σχισμένες λινάτσες που κάλυπταν τα φτερά του μονοπλάνου με τα ρούχα τους (!), και λίγο αργότερα συναντούν πυκνή ομίχλη η οποία κάνει τα ρούχα να «μαζέψουν», με αποτέλεσμα να σχιστούν. Το μονοπλάνο πέφτει και οι τρεις φίλοι πέφτουν με αλεξίπτωτα στη θάλασσα. Για καλή τους τύχη «προσγειώνονται» πάνω σε μια τράτα που ψαρεύει ρέγγες. Ο καπετάνιος του ψαράδικου, Mac Hab κυνηγάει χρόνια την Λευκή Ρέγγα ονόματι Boby Dick, που του έχει γίνει έμμονη ιδέα. Βλέποντάς την, μπαίνουν και οι 4 σε μια βάρκα μέχρι τις εκβολές ενός υπόγειου ποταμού, όπου οι τρεις φίλοι μας αφήνουν μόνον τον Mac Hab να κυνηγάει την Λευκή Ρέγγα και μετά από πεζοπορία φτάνουν σ’ ένα μικρό χωριό παλιών χρυσοθήρων που έχουν γίνει τώρα όλοι ζάμπλουτοι γιατί βρήκαν ουράνιο. Σε μια ταβέρνα βλέπουν έναν πίνακα που αναπαριστά τον ιθαγενή προιστορικό Ινδιάνο που τους είχε κλέψει το φλασκί και ο ταβερνιάρης τους εξηγεί ότι πρόκειται για τον μυθικό Hon-Ki-Ton, αιώνιο φύλακα του θησαυρού των Πηγών των Μογγόλων.

    Οι τρεις τους ανακαλύπτουν την είσοδο του σπηλαίου, αλλά δεν καταφέρνουν να το ανοίξουν, πράγμα που φαίνεται να καταφέρνει λίγο αργότερα ο Hon-Ki-Ton με τους αρχικούς 11 σπόρους Ζαμπούκου και ο οποίος τους εξηγεί ότι αιώνες τώρα προσπαθεί να βρει το χαμένο φλασκί που του είχε εμπιστευθεί ο αρχηγός της προιστορικής φυλής των Ινδιάνων όταν είχαν πρωτοέρθει σ΄εκείνα τα μέρη και όπου είχαν κρύψει τα φυλαχτά και τα κειμήλια τους. Τώρα πια που εξετέλεσε την αποστολή του μπορούσε να αναπαυθεί αιώνια. Οι τρεις φίλοι του ζητούν ως τελευταία χάρη να τους δείξει το περιεχόμενο του σπηλαίου κι έτσι ο Hon-Ki-Ton τους οδηγεί στο σπήλαιο και στον «Θησαυρό των Μογγόλων». Κι ενώ οι τρεις φίλοι κοιτούν εκστασιασμένοι τις αποδείξεις της ασιατικής προέλευσης των προιστορικών Ινδιάνων (ξύλινα τοτέμ, αγγεία, κλπ) , ο Hon-Ki-Ton τους λέει ότι δεν μένει πολύς χρόνος. Κατάπληκτοι λοιπόν, ακούνε από τον Hon-Ki-Ton να τους εξηγεί ότι οι 11 σπόροι Ζαμπούκου ΔΕΝ δεν ήταν το κλειδί για να ανοίξει, αλλά για να ΚΛΕΙΣΕΙ το σπήλαιο ερμητικά, και ότι ΑΥΤΗ ήταν η αποστολή του, να κλείσει για ΠΑΝΤΑ μέσα στο σπήλαιο την αρχαία τους κληρονομιά, και μετά από τόσους αιώνες κατάφερε επιτέλους να ξαναβρεί το φλασκί που είχε χάσει.

    Έτσι ο μηχανισμός που έθεσαν σε λειτουργία οι 11 σπόροι Ζαμπούκου προκαλεί το γκρέμισμα βράχων από το βουνό που σύντομα θα καταπλακώσουν το σπήλαιο και θα κρύψουν τον «Θησαυρό των Μογγόλων» για πάντα από όσους θα ήθελαν να τον ιδιοποιηθούν. Τρομοκρατημένοι οι τρεις φίλοι προσπαθούν να βρουν κάποια διέξοδο και την τελευταία στιγμή βρίσκουν ένα υπόγειο ποταμό όπου ακούν την γνώριμη φωνή του καπετάνιου Mac Hab, ο οποίος ακόμη περιπλανιόνταν στους δαιδάλους του υπόγειου περάσματος κυνηγώντας την Λευκή Ρέγγα, τον Boby Dick! Χωρίς να το καταλάβει ο ίδιος, ο Ατομίνο βοηθάει τον Mac Hab να πιάσει την Λευκή Ρέγγα και στο τσαφ βγαίνουν στη θάλασσα με το φλασκί από πίσω τους που έχει μέσα μια προιστορική….οδοντογλυφίδα, δώρα από τον Hon-Ki-Ton (το πνεύμα του οποίου έμεινε πίσω για να μπορέσει επιτέλους να αναπαυθεί) ως ανάμνηση δική του και της ιστορίας των προγόνων του.
    (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ)

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Archontis Pantsios λέει:

    ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ: ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ, ΜΕΡΟΣ Β’
    Η ιστορία αυτή θεωρείται από τις αρτιότερες της Ιταλικής κομιξικής σχολής Ντίσνευ. Οι μικρότερες ιστορίες που διαδραματίζονται μέσα στον καμβά της συνολικής ιστορίας θα μπορούσαν άνετα να αποτελέσουν υλικό για ξεχωριστές ιστορίες. Καθόλου παράξενο λοιπόν που μαγεύτηκα από την αρχή!

    ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
    Δεν θα αναφερθώ βεβαίως στον Μίκυ Μάους, αυτό έλειπε…
    (1) Hon-Ki-Ton: Όπως έγραψα νωρίτερα, η ιστορία βασίζεται στην επιστημονική υπόθεση της καταγωγής των Ινδιάνων της Αμερικής από προιστορικά Ασιατικά φύλα που μετανάστευσαν από τις περιοχές της Μογγολίας προς την Αμερικανική Ήπειρο ψάχνοντας για κυνήγι διαμέσου της Βερρίγειας γήινης γέφυρας που τώρα έχει κατακλυσθεί από την θάλασσα. Η υπόθεση αυτή στην οποία βάσισε την ιστορία του ο Romano Scarpa δεν μοιάζει να απέχει πολύ από την πραγματικότητα: οι τελευταίες αναλύσεις DNA δείχνουν ότι οι «αυτόχθονοι» Ινδιάνοι της Αμερικής κατάγονται από μια ορεινή περιοχή της Νότιας Σιβηρίας, και συγκεκριμένα από τα Όρη Altay. Οι πρώτες μεταναστεύσεις αυτών των Ασιατικών πληθυσμών προς την Αμερική χρονολογούνται πριν 16.500 χρόνια! Το γενετικό υλικό των Ινδιάνων της Αμερικής δείχνει να είναι μείγμα πληθυσμών από την Ανατολική Ασία (κατά 65%) και από την Ευρασία (κατά 35%)! Μετανάστες και οι «αυτόχθονοι» Ινδιάνοι, λοιπόν!

    Ο Hon-Ki-Ton, με φυσικά χαρακτηριστικά Ινδιάνου, αποτελεί σύμβολο αυτών των «αυτόχθονων» Ινδιάνων και προιστορικός, «αιώνιος» φύλακας της κληρονομιάς τους. Σε πολλές ιστορίες κυνήγι θησαυρού με χαρακτήρες του Ντίσνευ (και ιδιαίτερα σε αυτές του Carl Barks με τον Σκρουτζ Μακ Ντακ), ο θησαυρός ιδιοποιείται από αυτόν που τον βρίσκει. Με τον Romano Scarpa, ο θυσαυρός μένει στα χέρια των αρχικών ιδιοκτητών του.

    Το όνομα του Hon-Ki-Ton μας θυμίζει το “honkey-tonk”, ονομασία των ταβερνών με αίθουσα για χορό στην χρυσή εποχή της τζαζ στη Νέα Ορλεάνη όπου σύχναζε η λούμπα των Μαύρων. Επίσης “honky tonk” ονομάζεται ένα στυλ μουσικής με έμφαση στο πιάνο, προοίμιο της μουσικής ragtime.
    Η χρήση των σπόρων Ζαμπούκου στην ιστορία δεν είναι τυχαία: το δενδρύλλιο Ζαμπούκος (Sambucus Nigra) και οι σπόροι του έχουν πολλαπλές ιαματικές χρήσεις, ενώ χρησιμεύουν ακόμη και για την παραγωγή χρωμάτων. Ο συμβολισμός του στην ιστορία αυτή έχει σχέση με την ετυμολογία του ονόματός του: προέρχεται από την Αρχαιοελληνική λέξη «Σαμβύκη» ή «Σάνδυξ», που σημαίνει «κόκκινο», μια και χρησίμευε για την παραγωγή αυτού του χρώματος. Έτσι η κόκκινη Σαμβύκη συμβολίζει την Ερυθρόδερμη φυλή, γεγονός που δείχνει το πόσο εμβριθώς ερευνούσε ο Scarpa το υπόβαθρο μιας ιστορίας.

    Το τέλος της ιστορίας, με τον Hon-Ki-Ton να μένει μέσα στο σπήλαιο που κατακρημνήζεται και τον ίδιο να βρίσκει επιτέλους την αιώνια ανάπαυση που γύρευε επί αιώνες, μας θυμίζει έντονα μια άλλη σκηνή, αυτή τη φορά από μια ταινία του Indiana Jones: στην ταινία “Indiana Jones and the Last Crusade—Η Τελευταία Σταυροφορία” του 1989, σε σκονοθεσία του Steven Spielberg. Στην ταινία αυτή, ο Indiana Jones με τον πατέρα του (Harrison Ford και Sean Connery) ψάχνουν για το Ιερό Δισκοπότηρο, αυτό που χρησιμοποίησε ο Ιησούς στον Μυστικό Δείπνο και αυτό που χρησιμοποιήθηκε για να συλλέξει το αίμα του Ιησού στην Σταύρωση, αφού η λόγχη του Ρωμαίου λεγεωνάριου Longinus τρύπησε τα πλευρά του Εσταυρωμένου. Λέγεται ότι το Ιερό Δισκοπότηρο πήρε μετέπειτα ο Ιωσήφ από την Αριμάθεια και ότι χάριζε την αιώνια ζωή σε όποιον έπινε από αυτό.

    Στο τέλος της ταινίας, ο Indy φτάνει επιτέλους στο σπήλαιο όπου ο τελευταίος από τους 3 Σταυροφόρους φυλάει το Ιερό Δισκοπότηρο, κρυμένο ανάμεσα σε πολλά ψεύτικα δοχεία. Ο Indy βρήσκει το σωστό και το φέρνει πίσω στον θανάσιμα τραυματισμένο πατέρα του, ενώ ο Σταυροφόρος τον προειδοποιεί να μην μεταφέρει το Δισκοπότηρο πέραν της Μεγάλης Σφραγίδας της εισόδου του σπηλαίου γιατί κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στο γκρέμισμα του σπηλαίου! Κι έτσι γίνεται όταν κάποιος από τους «κακούς» αρπάζει το Δισκοπότηρο και προσπαθεί να περάσει την Μεγάλη Σφραγίδα. Καθώς οι αρχαιολόγοι διαφεύγουν από το γκρέμισμα του σπηλαίου και το Δισκοπότηρο χάνεται στην άβυσσο, βλέπουν πίσω τους τον τελευταίο Σταυροφόρο-φύλακα του Ιερού Δισκοπότηρου να τους αποχαιρετά, έτοιμος κι αυτός να βρει επιτέλους την αιώνια ανάπαυση! Είναι γνωστό ότι οι Spielberg-Lucas είχαν εμπνευστεί από τον Carl Barks, δεν θα μου έκανε εντύπωση αν είχαν διαβάσει και τις ιστορίες του Romano Scarpa!
    (ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ)

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Archontis Pantsios λέει:

    ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ: ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΤΩΝ ΜΟΓΓΟΛΩΝ, ΜΕΡΟΣ Γ’

    (2) Atomino Bip-Bip: Ο Ατομίνο Μπιπ-Μπιπ, φίλος του Μίκυ, είναι πνευματικό δημιούργημα του Romano Scarpa και κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του στην ιστορία «Η Διάσταση Δέλτα—La Dimensione Delta», το 1958, ένα χρόνο πριν τις «Πηγές των Μογγόλων». Ο Ατομίνο είναι ένα ανθρωπόμορφο άτομο («άτομο» με την έννοια του μικρότερου σωματιδίου ενός χημικού στοιχείου), χρώματος μπλέ. Έχει δυσανάλογα μεγάλο κεφάλι, πάνω από το οποίο περιστρέφονται δύο ηλεκτρόνια! Τον δημιούργησε ο Καθηγητής Einmug στο εργαστήριό του στην Διάσταση Δέλτα, μαζί με τον δίδυμο αδελφό του Atomino Bep-Bep (ο ένας μελετηρός και πειθήνιος, ο άλλος πονηρός και σκανδαλιάρης). Ο Καθηγητής Einmug είναι δημιούργημα του μεγάλου Αμερικάνου κομικογράφου Floyd Gottfredson που δημιούργησε κλασικές ιστορίες με τον Μίκυ στις δεκαετίες του ’30 και του ’40 κι έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην ιστορία «Το Ουράνιο Νησί—Sky Island”, το 1936.

    Ο Ατομίνο έχει εκπληκτικές «ατομικές» ιδιότητες: φυσώντας μια ροή μεσονίων μπορεί να μεταμορφώσει την ύλη! (Τα μεσόνια κρατούν τα νετρόνια και τα πρωτόνια μέσα στον πυρήνα και αποτελούνται από ένα κουάρκ και ένα αντικουάρκ. Ο Χιντέκι Γιουκάβα βραβεύτηκε με το Νόμπελ Φυσικής το 1949 για την θεωρητική του εργασία πάνω στα μεσόνια τη δεκαετία του ’30 και το πρώτο μεσόνιο που παρατηρήθηκε εργαστηριακά ήταν το πιόνιο το 1947). Στην πρώτη του συνάντηση με τον Μίκυ, ο Ατομίνο μεταμορφώνει το πιστόλι του Μίκυ σε … σοκολατένιο παιγνίδι! Ο Ατομίνο μπορεί επίσης να επηρεάσει τα μετεωρολογικά φαινόμενα, όπως για παράδειγμα να προκαλέσει χιονόπτωση καλοκαιριάτικα (με το χιόνι να έχει γεύση…μαλλιού της γριάς ή να να το κάνει να φωσφορίζει σαν κωλοφωτιές!). Μπορεί επίσης να χρονολογήσει ένα αντικείμενο (για παράδειγμα, όταν επισκέπτονται με τον Μίκυ το παλαιοπωλείο του Νατ Αραχνίδη, ο Ατομίνο με την χρήση μεσονίων χρονολογεί ένα, υποτίθεται, «αρχαίο» βάζο της δυναστείας των Μινγκ, και αλλάζει την ταμπέλα από «πριν 2.271 χρόνια», σε «πριν 25 μέρες»)! Να ένας υπολογισμός του: 0,071 ≥ 82 – √12 (cosβ – senα) Δ/π = … Ο Ατομίνο έχει «μεσονική» μνήμη και μπορεί να αναπαραστήσει αυτούσιο και με την κάθε του λεπτομέρεια κάτι που είδε φευγαλέα πριν αρκετό χρόνο.

    Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ο Ατομίνο δεν τρέφεται με συνηθισμένο φαγητό που τρώνε οι άνθρωποι. Όταν επισκέπτονται με τον Μίκυ ένα εστιατόριο, ο σερβιτόρος προτείνει στον Ατομίνο «Σολωμό του Ρήνου και μετά στήθος πέρδικας». Κόκκαλο ο σερβιτόρος όταν ο Ατομίνο ζητά «μια πρίζα ηλεκτρικού ρεύματος»! Αργότερα, στο μικρό χωριό με τα ορυχεία ουρανίου στην Αλάσκα, ζητάει για αναψυκτικό με «κομματιασμένο ουράνιο», όταν οι άλλοι παραγγέλνουν λεμονάδα και οξυφοίνικα με σόδα!

    (3) Νατ Αραχνίδης: Αν ο Ατομίνο εκπροσωπεί στην ιστορία το σύγχρονο, ο παλαιοπώλης Νατ Αραχνίδης εκπροσωπεί την αντίθεση, το παλιό (η ιστορία είναι γεμάτη αντιθέσεις). Όταν συναντά για πρώτη φορά τον Ατομίνο, του λέει: «Άλλη μια από αυτές τις σύγχρονες εφευρέσεις του διαβόλου, ε; Απεχθάνομαι τον εκσυγχρονισμό!». Όταν όμως αρκετά αργότερα ο Ατομίνο βοηθάει το μονοπλάνο να πετάξει με ατομική ενέργεια μέσα σε μια καταιγίδα, ο κος Αραχνίδης φαίνεται ν’ αλλάζει γνώμη για τα σύγχρονα μέσα και αναφωνεί: «Παίρνω πίσω τις επιφυλάξεις μου για τον εκσυγχρονισμό, Μίκυ! Ο φίλος σου είναι καταπληκτικός!».

    Να μερικές από τις αντίκες που βρίσκουν στο παλαιοπωλείο του Αραχνίδη όταν το
    πρωτοεπισκέφτονται ο Μίκυ με τον Ατομίνο: την αυθεντική σκάλα της ναυαρχίδας του Λόρδου Νέλσωνα (ναι, αυτής που έλαβε μέρος στην μάχη του Trafalgar το 1805, όπου ναι μεν νίκησε, αλλά έχασε τη ζωή του ο Λόρδος Νέλσωνας), τον Οδηγό Συζήτησης του Αρχαίου Πύργου της Βαβέλ, την κορυφή μιας αρχαίας Αιγυπτιακής πυραμίδας ηλικίας 2.000 ετών, την πρώτη σφαίρα που έπεσε στον πόλεμο Ανεξαρτησίας της Αμερικής, μια αυτοκρατορική πολυθρόνα της εποχής του Ναπολέοντα (από πρώτο χέρι!), έναν καταπέλτη του 15ου αιώνα, και πολλά άλλα σπάνια, αμφίβολης όμως αυθεντικότητας, αντικείμενα. Ακόμη και το μονοπλάνο των αδελφών Wright που χρησιμοποιούν για να πετάξουν στην Αλάσκα, το δανείζονται από έναν φίλο του Αραχνίδη που εργάζεται σ’ ένα αεροναυτικό μουσείο!

    (4) Καπετάνιος Mac Hab: Ο Σκωτσέζος καπετάνιος της τράτας που ψαρεύει ρέγγες και που εδώ και χρόνια κυνηγά τον θανάσιμο εχθρό του Boby Dick, την μικροσκοπική Λευκή Ρέγγα! Κόπηκε νέος στις εξετάσεις για καπετάνιος φαλαινοθηρικού και μη μπορώντας να κυνηγήσει κήτη, του έχει γίνει έμμονη ιδέα η αιχμαλωσία της άπιαστης Λευκής Ρέγγας! Ο Σκάρπα εδώ χτίζει μια μικρή παρά-ιστορία παρωδώντας το πασίγνωστο κλασικό μυθιστόρημα του Αμερικανού Herman Melville “Moby-Dick, or the Whale”, που δημοσιεύτηκε το 1851. Στην θαλασσινή, επική αυτή ιστορία, ο ναυτικός Ishmael εξιστορεί την έμμονη καταδίωξη της Λευκής Φάλαινας Moby Dick από τον καπετάνιο Ahab, του φαλαινοθηρικού Pequod. O Ahab θέλει να εκδικηθεί τον Moby Dick γιατί στο προηγούμενο ταξίδι του είχε δαγκάσει και κόψει το πόδι στο γόνατο. Το βιβλίο πέρασε απαρατήρητο όταν πρωτοδημοσιεύτηκε και η λογοτεχνική του αξία αναγνωρίστηκε από συγγραφείς όπως τον William Faulkner και τον D. H. Lawrence πολύ αργότερα.

    Έτσι ήταν ο Σκάρπα, δεν έγραφε τίποτε στην τύχη!

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Kriton λέει:

      Καλώς τον! Χρόνια είχαμε να τα πούμε!

      Λεπτομερέστατη παρουσίαση της ιστορίας, προφανώς εκ του ιταλικού, αν κρίνουμε από τα ονόματα των ηρώων. Για μένα ο παλαιοπώλης θα λέγεται πάντα Αγησίλαος Παληατζίδης, όπως στην πρώτη δημοσίευση της ιστορίας στα Ελληνικά, ενώ ο σαμπούκος ή ζαμπούκος ή κουφοξυλιά ή αφροξυλιά αποδόθηκε σε όλες τις ανατυπώσεις ως κουφοξυλιά, ένα φυτό που μόλις τώρα, με αφορμή το σχόλιό σου, έψαξα να δω τι είναι!

      Και επειδή αν δεν παινέψεις το σπίτι σου, πέφτει και σε πλακώνει, να αναφέρω και τις δικές μου παρουσιάσεις των τευχών 1 και 2 τού Μίκυ Μάους, με παρουσιάσεις των ιστοριών των δύο εκείνων τευχών.

      Μου αρέσει!

      • Ο/Η Archontis Pantsios λέει:

        Καλώς σε (ξανά)-βρίσκω, Κρίτωνα!

        Ναι, εδώ στην Αγγλία που ζω, έχω μόνο την Ιταλική έκδοση των Απάντων του Σκάρπα και αυτή χρησιμοποίησα στην περσυνή μου ανάρτηση. Αναρωτιέμαι αν θα δούμε όλους τους τόμους στην Ελληνική έκδοση!

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.