ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 196—ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΜΠΗΙΑΣ

Κυκλοφόρησε σήμερα το τεύχος 196 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Μίκυ και τον Γκούφυ να τριγυρνάνε στα ερείπια της αρχαίας Πομπηίας. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

Προεπισκόπηση του τόμου μπορείτε να δείτε εδώ.

To τεύχος ξεκινά με την ιστορία τα μυστήρια της Πομπηίας, σε σενάριο Roberto Gagnor και σχέδιο Stefano Zanchi, από τη σειρά η ιστορία τής τέχνης.

Ο Μϊκυ και ο Γκούφυ είναι ζωγράφοι στην υπηρεσία τού Ναπολέοντα και καταγράφουν τις ανασκαφές στο Ηράκλειο τής Καμπανίας (Ερκουλάνεουμ στα Λατινικά, όπως το αποδίδει ο μεταφραστής), μια πόλη που καταστράφηκε μαζί με την Πομπηία, από την έκρηξη του Βεζουβίου το 79 μ.Χ. Εκεί, όμως, ελλοχεύει και το Μαύρο Φάντασμα, που ψάχνει να βρει τους θησαυρούς τής Πομπηίας, η οποία τότε δεν είχε ακόμα αποκαλυφθεί και η οποία, αν κατάλαβα καλά, σύμφωνα με την ιστορία βρίσκεται από κάτω από το Ηράκλειο, μια και ο Μίκυ και ο Γκούφυ θα φτάσουν εκεί, πέφτοντας από το στόμιο ενός πηγαδιού! Στην Πομπηία θα συναντήσουν τον Μαύρο Πητ, τον οποίο οι Λάρητες είχαν μεταμορφώσει σε φαύνο και καταδικάσει να προστατεύει την πόλη, όταν τον είχαν πιάσει να κλέβει. Τέλος πάντων, με τη βοήθειά του θα καταφέρουν να συλλάβουν το Μαύρο Φάντασμα και να φέρουν τους θησαυρούς τής Πομπηίας στο φως. Όσο για το έργο τέχνης, στο οποίο αναφέρεται η ιστορία, αυτό μάλλον είναι το γνωστό ψηφιδωτό, που αναπαριστά τη μάχη τής Ισσού, το οποίο βρέθηκε στην Πομπηία στο επονομαζόμενο σπίτι τού φαύνου, απ’ όπου μάλλον πήραν την ιδέα να μεταμορφώσουν τον Πητ σε φαύνο. (Ουφ! Ούτε πανεπιστημιακό σύγγραμμα να γράφαμε, με τόσες παραπομπές!)

Το σχέδιο είναι εξαιρετικό και πολύ όμορφα χρωματισμένο. Η ιστορία, όμως, με άφησε μάλλον αδιάφορο. Ακόμη και ο ίδιος ο σεναριογράφος δεν είχε και πάρα πολλά να πει, μια και, για να συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό σελίδων, έβαλε και δεύτερο τέλος στην ιστορία, που δεν κόλλαγε. Εντάξει, στο Βεζούβιο διαδραματίζεται η ιστορία, και ξέρουμε ποιος μένει εκεί στις μέρες μας. Και λοιπόν; Έξι για την ιστορία και δέκα για το εξαιρετικό σχέδιο. Ανάλογα με το τι βάρος δίνετε στις δύο αυτές συνιστώσες, βγάλτε μόνοι σας τον μέσο όρο.

Ακολουθεί η ιστορία στην ηρωική διάσταση, σε σενάριο Gabriele Mazzoleni και σχέδιο Marco Mazzarello.

Προσπαθώντας να κλέψει τα σχέδια ενός δια-διαστατικού θαλάμου από το εργαστήριο του καθηγητή Ενίγκμα, ο Μαύρος Πητ πέφτει μέσα στη συσκευή και βρίσκεται σε ένα εναλλακτικό σύμπαν, όπου ο Πητ είναι ήρωας, ο Μίκυ και ο Γκούφυ κλέφτες, ο Χειροπαίδαρος επιθεωρητής, ο Ο’Χάρα ο ανίκανος βοηθός του, ο Φούμφο διανοούμενος και ο καθηγητής Ενίγκμα ένας αποτυχημένος εφευρέτης. Ευτυχώς ο Πητ έχει μαζί του τα σχέδια του θαλάμου. Θα μπορέσει, όμως, ο καθηγητής να κατασκευάσει τη συσκευή τού ομολόγου του από το δικό μας σύμπαν, ώστε να μπορέσει ο Πητ να επιστρέψει; Κι όσο ο καθηγητής δουλεύει, θα μπορέσει να «διορθώσει» ο Πητ τη φήμη τού δικού του ομολόγου; Δύσκολα και τα δύο.

Το σχέδιο είναι άσχημο, με αποκορύφωμα τον Φούμφο, που αντί να έχει ένα γένι σα βούρτσα, εδώ είναι σπανός, πέντε τρίχες μοναχός, όπως λέει το τραγούδι. Η ιστορία μ’ άρεσε, όμως. Δύο για το σχέδιο, επτά για την ιστορία. Πάλι θα πρέπει να βγάλετε εσείς τον μέσο όρο.

Συνεχίζουμε με την ιστορία ζητείται σωσίας, σε σενάριο Vito Stabile και σχέδιο Emilio Urbano.

Ο Σκρουτζ θέλει να αγοράσει ένα σπάνιο μουσικό όργανο για το μουσείο του. Όμως, ο ιδιοκτήτης του, ένας κακομαθημένος νεαρός, δεν του το πουλάει παρά μόνον αν ο Σκρουτζ κανονίσει να βγει μαζί του η Ντόρις. Η Ντόρις δέχεται από υποχρέωση. Όμως, τη μέρα που πρέπει να βγει με τον νεαρό, γίνεται ένα μεγάλο πάρτυ, που η Ντόρις δεν θέλει να χάσει με τίποτε. Έτσι, αναθέτει σε ένα φίλο της να της φτιάξει ένα ρομπότ σωσία, ώστε ο νεαρός να βγει με αυτό. Τα πράγματα, όμως, αρχίζουν να περιπλέκονται, όταν ο νεαρός και το ρομπότ πάνε κι αυτοί στο πάρτυ.

Μέτριο σχέδιο, αλλά σχετικά όμορφη ιστορία. Έσκασα στα γέλια με την σύντομη εμφάνιση του Λούντβιχ, ενώ ξαναπροβληματίστηκα με τη γενναιοδωρία τού Σκρουτζ απέναντι στην Ντόρις. Δεν μου βγάζετε απ’ το μυαλό ότι η κόρη τής Γκόλντυ δεν είναι και τόσο αγνώστου πατρός! Επτά.

Ακολουθεί η ιστορία το σαράκι τής αμφιβολίας, σε σενάριο και σχέδιο Enrico Faccini.

Ο Κύρος φτιάχνει ένα ρομπότ, για να του θυμίζει τις διάφορες καθημερινές λεπτομέρειες, όπως το πού έβαλε τα κλειδιά του, μια και ο ίδιος είναι τόσο απορροφημένος από τη δουλειά του, που δεν μπορεί να τις θυμηθεί. Όμως, κάτι δεν πάει καλά με το ρομπότ, το οποίο του δημιουργεί ολοένα αυξανόμενες αμφιβολίες όσον αφορά στο αν έκανε αυτά, που έπρεπε να έχει κάνει. Τι να πήγε στραβά;

Σχέδιο από τον Faccini για τον Faccini, για μια ακόμα ιστορία, που με άφησε αδιάφορο. Έξι.

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία η ψυχολογία των βιντεοπαιχνιδιών, σε σενάριο Federico Buratti και σχέδιο Silvio Camboni.

Ο Κύρος έχει φτιάξει μια μηχανή, που κατασκευάζει βιντεοπαιχνίδια, αλλά δεν έχει ιδέα τι είδους παιχνίδι να φτιάξει μ’ αυτήν. Ο Ντόναλντ προσφέρεται να του φτιάξει το σενάριο και, επηρεασμένος από τον θείο του, που τον κυνηγάει, επειδή κάποια ζημιά τού έκανε πάλι, φτιάχνει τη μεγάλη τρεχάλα, ένα παιχνίδι όπου ο Ντοναλντ προσπαθεί να ξεφύγει από τον Σκρουτζ. Το παιχνίδι έχει τεράστια επιτυχία, αλλά ο Σκρουτζ δεν είναι καθόλου ευχαριστημένος, που το παιχνίδι τον παρουσιάζει ως τον κακό. Θα μπορέσει να φτιάξει ένα καλύτερο παιχνίδι, όπου θα είναι αυτός ο ήρωας, αντί ο κακός;

Μέτριο προς καλό σχέδιο με πάρα πολύ λεπτή γραμμή. Είπαμε ότι δεν μ’ αρέσουν οι χοντρές γραμμές, αλλά όχι κι έτσι! Ούτε αυτή η ιστορία μπορώ να πώ ότι με ενθουσίασε, οπότε θα βάλω άλλο ένα εξάρι.

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε την ιστορία το πρωτόκολλο Μαντ Δόκτωρ, σε σενάριο Bruno Enna και σχέδιο Giada Perissinotto.

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε πέντε ιστορίες, που πρωτοδημοσιεύτηκαν όλες στο Topolino 3101, το οποίο κυκλοφόρησε στις 5 Μαΐου 2015, συμπληρωμένες με τέσσερις μονοσέλιδες ιστορίες από το 2014.

Ένα μάλλον απογοητευτικό τεύχος, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά ότι το να βασίζεις ένα τεύχος τού σε ένα τεύχος τού Topolino, αντί να κάνεις επιλογή ιστοριών, δεν δίνει καλό αποτέλεσμα. Μεγάλη η διαφορά μεταξύ σχεδίου και σεναρίου στις δύο πρώτες ιστορίες, σχετικά καλή η τρίτη ιστορία και αδιάφορες οι άλλες δύο. Μέσος όρος για το τεύχος γύρω στο έξι.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 196—ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΠΟΜΠΗΙΑΣ

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 196.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.