ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 229—Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΡΑΝΣΙΣ ΝΤΡΕΗΚ

Κυκλοφόρησε σήμερα το τεύχος 229 τού νέου Μίκυ Μάους, με τον Φαντομία να το σκάει από ένα κάστρο με τον θησαυρό του Φράνσις Ντρέηκ ή, έστω, ένα πορτρέτο υπό μάλης. Πάμε να δούμε τι άλλο μάς επιφυλάσσει το καινούργιο τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και αργότερα, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

Προεπισκόπηση του τεύχους μπορείτε να δείτε εδώ.

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία ο θησαυρός τού Φράνσις Ντρέηκ, σε σενάριο και σχέδιο Marco Gervasio.

Κάποιος κλέβει τα διαμάντια από ένα αδαμαντοστόλιστο φόρεμα, που σκόπευε να κλέψει ο Φαντομίας. Οι ενδείξεις είναι ότι ένοχος είναι ο απόγονος ενός φίλου ενός προγόνου (μπερδευτήκατε ή ακόμα;) τού Λόρδου Κουάκετ ή ακόμα και ο ίδιος Λόρδος Κουάκετ, ο οποίος αναλαμβάνει να διαλευκάνει το μυστήριο.

Πολύ όμορφο σχέδιο και ενδιαφέρουσα ιστορία, με αναφορές στην παλιά ιστορία τού Φάντομ Ντακ το κάστρο με τους τρεις πύργους, αλλά και στην ιστορία τού Barks το στοιχειωμένο κάστρο, όπου μαθαίνουμε ποιος ήταν ο τρελός δούκας τής Λιμνούπολης, που το είχε φτιάξει. Πολλά κάστρα έχει αυτή η Λιμνούπολη, βρε παιδί μου, για να μην πούμε για κόμητες και δούκες και γίνουμε υπερβολικοί. Πόσα πολλά; Τουλάχιστον άλλο ένα, αυτό του απογόνου του φίλου του προγόνου (πού θα πάει, θα σας μπερδέψω!) τού Λόρδου Κουάκετ, που λέγαμε. Κάπου με χάλασαν όλα αυτά τα κάστρα και οι ευγενείς, που καλούμαστε να πιστέψουμε ότι είναι συγκεντρωμένα σε μια μικρή περιοχή τής αταξικής Αμερικής. Επίσης, δεν πείστηκα ότι ο Φαντομίας όντως βρήκε πού ήταν ο θησαυρός. Για να μην μαρτυρήσουμε την κατάληξη της ιστορίας, να αναφέρουμε απλώς ότι το ειδικό βάρος τού χρυσού είναι 19,30 g/cm3. Όσο για το τέλος, δηλαδή την τελευταία σελίδα, αυτή νομίζω ήταν περιττή.

Ωραίο σχέδιο, ωραία ατμόσφαιρα, οπότε παρά τις ενστάσεις μας, ένα οκτώ θα το βάλουμε.

Ακολουθεί η ιστορία το κάλεσμα της μεγάλης οθόνης, σε σενάριο Bruno Sarda και σχέδιο Emmanuele Baccinelli.

Ύστερα από προτροπή τών φίλων του, ο Ιδιάνα Γκούφυ δέχεται να πρωταγωνιστήσει σε μία ταινία με θέμα τις περιπέτειές του. Η μία ταινία φέρνει την άλλη, και ο Ινδιάνα παθιάζεται με το σινεμά, αφήνοντας στο περιθώριο τόσο τις περιπέτειες όσο και τους φίλους του. Έτσι εκείνοι σκηνοθετούν μια εξαφάνιση του Μίκυ στη ζούγκλα του Μεξικού. Ο Ινδιάνα δέχεται να τους βοηθήσει να τον βρουν, αλλά όταν φτάνουν εκεί, που υποτίθεται ότι θα τους περίμενε ο Μίκυ, ο Μίκυ είναι άφαντος!

Καλό, μοντέρνο σχέδιο για μια χορταστική περιπέτεια στη ζούγκλα τού Μεξικού. Ωραία η ιδέα της πραγματικής εξαφάνισης μετά την ψεύτικη, αλλά και ωραίο το τέλος, όπου ο σεναριογράφος δεν αρκέστηκε απλώς στο να επαναφέρει τον Ινδιάνα στην φυσιολογική του κατάσταση.  Οκτώ με εννέα. (Ναι, περισσότερο από την ιστορία με τον Φαντομία!)

Συνεχίζουμε με την ιστορία ο μυστηριώδης παράγοντας Ν, σε σενάριο Augusto Macchetto και σχέδιο Paolo De Lorenzi.

Ο παράγοντας N (από το «νέο») είναι κατά τον Κύρο ο συνδυασμός υπαρχουσών γνώσεων για να παραχθεί κάτι καινούργιο. Κατά παραγγελία τού Σκρουτζ, ο Κύρος συνδυάζει υπάρχουσες γνώσεις, για να φτιάξει ένα διαστημικό ανελκυστήρα, με τον οποίο θα φτιάξει μια αποικία στη σελήνη. Όμως, υπάρχουν και άλλες λέξεις που αρχίζουν από Ν…

Το σχέδιο είναι άσχημο. Ως περιπέτεια, η ιστορία είναι μάλλον αδιάφορη, όμως η παρουσίαση του πώς συνδυάζονται παλιές γνώσεις, για να παραχθεί κάτι καινούργιο, ήταν πολύ όμορφη, θυμίζοντας την παλιά σειρά ντοκιμαντέρ τού BBC, Connections. Όμορφη και η παρουσίαση της ιδέας τού διαστημικού ανελκυστήρα, αν και εν προκειμένω δεν τα έχουμε όλα έτοιμα, περιμένοντας κάποιον σαν τον Κύρο να τα συνδυάσει, αλλά έχουμε κάνει το συνδυασμό και μας λείπουν τα επιμέρους πράγματα. (Π.χ., δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι οι νανοσωλήνες άνθρακα, που χρησιμοποιεί ο Κύρος, έχουν την απαιτούμενη αντοχή.) Επίσης, κάπου τα έμπλεξε ο σεναριογράφος, καθώς ένας διαστημικός ανελκυστήρας θα μπορούσε να βάλει κάτι σε τροχιά, αλλά όχι και να το μεταφέρει στη σελήνη. Θα χρειαζόταν και δεύτερος ανελκυστήρας για κάτι τέτοιο.

Για την ωραία παρουσίαση ενός εγκυκλοπαιδικού θέματος, ένα επτάρι θα το βάλουμε.

Ακολουθεί η ιστορία οικονομική επίπλωση, σε σενάριο Daniele Regolo και σχέδιο Sergio Cabella.

Ξέρατε ότι το θησαυροφυλάκιο έχει σοφίτα; Εγώ όχι. Πάντως είναι γεμάτη με ένα σωρό παλιατζούρες, που ο Σκρουτζ αποφασίζει να πουλήσει. Επειδή όμως οι παλιατζούρες είναι σε τόσο κακή κατάσταση, που δεν θα τις αγοράσει κανένας, η Νταίζυ αποφασίζει να διακοσμήσει μ’ αυτές το γραφείο τής δεσποινίδας Ευταξίας. (Άμα αρέσανε οι παλιατζούρες τής δεσποινίδας Ευταξίας, σίγουρα θα αρέσανε και σε άλλους, αναιρώντας έτσι το ότι οι παλιατζούρες δεν είχαν αξία.)

Άσχημο σχέδιο για μια βαρετή ιστορία, που χρειάστηκε να βάλει και σάλτσες (οι δύο τελευταίες σελίδες είναι παντελώς άσχετες) για να γεμίσει τον απαιτούμενο αριθμό σελίδων. Πέντε.

Συνεχίζουμε με την ιστορία το αντιγρουσουζικό φίλτρο, σε σενάριο Giorgio Figus και σχέδιο Alessia Martusciello.

Ξέρατε ότι η Μάτζικα έχει δική της τηλεοπτική εκπομπή; Εγώ όχι. (Πολλά πράγματα δεν ξέρω αυτήν την εβδομάδα!) Στο καινούργιο επεισόδιο της εκπομπής, η Μάτζικα παρουσιάζει το πώς βρήκε τα συστατικά για ένα φίλτρο κατά της γρουσουζιάς, ειδικό για τους προληπτικούς μάγους. Δυστυχώς, δεν θα μάθουμε ποτέ αν είναι αποτελεσματικό, μια και η Μάτζικα δεν θα το δοκιμάσει.

Μέτριο σχέδιο, για μια ακόμα ιστορία που απλώς γεμίζει τις σελίδες. Πέντε και εδώ.

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία ταξίδι στην Αυστραλία, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Andrea Lucci.

Ο Ντόναλντ και ο Φέθρυ ταξιδεύουν με αεροπλάνο για την Αυστραλία. Φυσικά, ο Φέθρυ δεν μπορεί να παλουκωθεί για λίγες ώρες στη θέση του, σπέρνοντας το χάος μέσα στο αεροπλάνο. Θα γλυτώσει τουλάχιστον από δαύτον το πλήρωμα του αεροπλάνου, όταν θα φτάσουν στην Αυστραλία;

Άσχημο σχέδιο και εδώ, για μια ιστορία με έναν τυπικά εκνευριστικό Φέθρυ, που είναι αδύνατον να τον ξεφορτωθείς. Δε λέω, καλούτσικη ιστορία, όμως τι υποτίθεται ότι κάνανε ο αεροσυνοδός με την αεροσυνοδό πίσω από την κλειστή πόρτα;!;!; Έξι.

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε την ιστορία μυστήριο στον καμβά, σε σενάριο Vito Stabile και σχέδιο Carlo Limido, από τη νέα σειρά Ντετέκτιβ Ντόναλντ.

mickey

Αυτήν την εβδομάδα έχουμε τρεις ιστορίες από το Topolino 3139, που κυκλοφόρησε στις 26 Ιανουαρίου 2016, συμπληρωμένες με τρεις ακόμα ιστορίες, που πρωτοδημοσιεύτηκαν στο Topolino μεταξύ 2002 και 2016.

Ένα τεύχος με αρκετά άνισες ιστορίες. Καλές έως πολύ καλές οι τρεις πρώτες ιστορίες, αδιάφορες οι δύο επόμενες και μέτρια η τελευταία. Μέσος όρος για το τεύχος γύρω στο εξήμισι, κάτι που αδικεί τις τρεις πρώτες ιστορίες.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...
This entry was posted in Comics, Ελληνικά Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους and tagged , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 229—Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΦΡΑΝΣΙΣ ΝΤΡΕΗΚ

  1. Ο/Η Kriton λέει:

    Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 229.

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Giorgos Kyprakis λέει:

    Η τελευταία σελίδα της ιστορίας του Φαντομία είναι η πρώτη εμφάνιση του Καρτέσιου, κατι σαν teaser για τις επόμενες ιστορίες της σειράς. Στην Ελλάδα βέβαια, πολύ κακώς και χωρίς να υπάρχει λόγος, δημοσίευσαν πρώτα την μεταγενέστερη ιστορία «Ο Κλέφτης και ο μεγιστάνας», οπότε τον γνωρίζαμε ήδη τον Καρτέσιο. Ίσως γι’αυτό να σου φάνηκε περιττή η τελευταία σελίδα;

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η Giorgos Kyprakis λέει:

      Διορθώνω το δικό μου λάθος. Ο Καρτέσιος είχε εμφανιστεί στις τελευταίες σελίδες 2 ακόμα ιστοριών, χωρίς όμως να αποκαλυφθεί το όνομα του και το ότι είναι δίδυμος αδερφός του Κοπέρνικου. Αυτή η (ας την πούμε) «αποκάλυψη» έγινε στο «Θησαυρό του Φράνσις Ντρέηκ, αλλά εμείς την ξέραμε ήδη.

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Ο/Η Kriton λέει:

        Μάλιστα. Το μόνο που μας λείπει είναι μια ιστορία του τύπου Καρτέσιος (ή ο γιος/ανιψιός/εγγονός του) εναντίον Mad Ducktor!

        Όπως και να έχει το πράγμα, η τελευταία σελίδα δεν προσθέτει κάτι στην ιστορία. Θα έλεγα, μάλιστα, ότι της αφαιρεί, αποδυναμώνοντας τον κακό, αφού αποκαλύπτεται ότι δεν θα μπορούσε να είχε ενεργήσει χωρίς τον Καρτέσιο. Κάτι σαν μεταγενέστερες ιστορίες με τον Σέρλοκ Χολμς, όπου συχνά πίσω από το έγκλημα βρίσκεται ο καθηγητής Μοριάρτυ, παρ’ όλον ότι ο Κόναν Ντόυλ τον είχε χρησιμοποιήσει μόνο μία φορά.

        Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.